- Anoniem1 oktober 2017 om 11:47
Hey,
Ik maakte me zorgen over bepaalde zaken en dacht laat ik et hier even vragen.
Ik heb een maand geleden voor de eerste keer seks gehad. Dat was onveilig maar heb gelijk de map ingenomen. Ik nam erna de pil gelijk door. Ben er niet mee gestopt. Zit nu aan me 2 de strip, ik zit al in de tweede week. Me maandstonden waren deze maand gewoon optijd gekomen. Heb ondertussen al 4 zwangerschapstesten gedaan. Allemaal negatief. ( aangezien ik na het innemen van de map het gewoon onveilig heb gedaan). Me maandstonden waren deze maand dus gewoon optijd gekomen MAAR. Veel minder dan gewoonlijk. Echt opvallend minder wat ik heel bizar vond. Ik bloedde 1 dacht lichtjes en 3 dagen lang had ik gewoon donkerbruine afscheiding. Ik neem mijn pil deze maand gewoon netjes optijd in. Op hetzelfde tijdstip. Vorige maand wat dat een ander verhaal. Nu heb ik 2 weken na mijn maandstonden steeds last van een heel klein beetje licht bruine afscheiding. Ik zou nu rond mijn ovulatie periode zitten. Maar aangezien ik de pil inneem zou er geen sprake zijn van een ovulatie toch ?
Zou ik me zorgen moeten maken. Zwanger kan ik niet zijn want ik heb al 4 testen gedaan. Wat zou het dan wel kinnen zijn en zou ik me zorgen moeten maken ?
Alvast bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 11:55Even dat ik het goed begrijp:
Je nam dus de pil en hebt onbeschermde seks gehad. Waarom nam je dan de MAP?
Als je tijdens de pil de MAP gebruikt, ben je niet meer beschermd tot na de daaropvolgende stopweek. Je had dus niet moeten doorslikken maar een stopweek moeten houden.
De klachten die je nu hebt, kunnen door de MAP veroorzaakt worden en door het doorslikken van de pil. Ik zou je dus aanraden om nu een stopweek te starten als je de pil nog steeds doorslikt.
ReagerenAnoniem1 oktober 2017 om 13:09ik heb het denk ik verkeerd verwoord. Ik heb een stopweek gehouden, met de pil doornemen bedoelde ik dat ik na het innemen van de map gewoon de pil bleef innemen tot de volgende stopweek. Die ik al heb gehad. Ik had de map ingenomen voor de zekerheid omdat ik zeer slordig was met de pil
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 13:53Aha….Dan ben je na de stopweek in ieder geval weer beschermd door de pil
De MAP kan wel voor de klachten zorgen.
Reageren