- CK1 september 2017 om 19:33
Ik heb de laatste tijd veel last van een blaasontsteking na de seks. Meestal 1 dag later en 2/3 dagen lang durende. Ik vrij met mijn huidige partner met condoom. Bij mijn ex altijd zonder en daar had ik er nooit last van. Ik plas altijd na de seks. Kan het zijn dat ik allergisch ben voor latex of glijmiddel?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 september 2017 om 19:52Dat zou wel kunnen, maar daar krijg je dan geen blaasontsteking van. Ik denk ook niet dat een blaasontsteking is, als dat iedere keer terugkomt en na 2-3 dagen weer weg is. Ik denk eerder aan een irritatie van de de uitgang van de urinebuis door bijvoorbeeld orale seks of stimulatie met de handen
ReagerenCK1 september 2017 om 20:23En wat kan ik dan het beste doen? Het voelt wel als blaasontsteking. Heel vaak plassen en pijn bij het plassen. Toch even latexvrije condooms proberen??
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2017 om 20:28Dat kun je proberen en even geen orale seks en zorgen dat de uitgang van de urinebuis niet te veel wordt gestimuleerd.
Een blaasontsteking gaat doorgaans niet binnen 2-3 dagen weg. Je kunt een urinetest bij de huisarts laten doen voor urineweginfectie
ReagerenCK1 september 2017 om 20:37CK4 september 2017 om 14:43Nu bloed ik er opeens bij. Ik slik de pil en het is niet in mn stopweek…
ReagerenJohn (moderator)
4 september 2017 om 17:25Ik denk dat het dan toch verstandig is om met de klachten naar de huisarts te gaan. Het kan een contactbloeding zijn.
Reageren