Zoeken Vraag het forum

Seks en de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik heb een vraag,

ik slik de pil al een half jaar ongeveer. ik vergeet hem vaak wel op hetzelfde tijdstip te slikken. De ene dag slik ik hem sochtends en de andere dag pas laat in de avond.

Kan je hierdoor sneller zwanger raken, er staat namelijk overal dat je de pil op een vast tijdstip moet slikken.

ik heb nog een vraagje. Wanneer werkt de pil niet meer als je 1 pil bent vergeten. In welke week? En wanneer als je dan seks hebt? Alleen op dezelfde dag?

alvast bedankt!

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo is de pil niet betrouwbaar. Je moet eens de bijsluiter lezen. Als er tussen de tijdstippen 12 uur of meer verschil zitten, is de pil niet betrouwbaar en kun je zwanger raken. Vooral in de eerste en de derde week van de strip.

Reageren
    Anoniem

maar de kans om zwanger te raken is dan wel erg klein toch? Geldt dit alleen als je binnen die 12 uur waarin de pil nog niet is geslikt je seks hebt?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou de kans niet bepaald klein noemen.

Dat geldt ook voor seks van enkele dagen voor en na het vergeten van de pil. Want als er meer dan 12 uur tussen zitten, geldt het als vergeten pil

Reageren
    K

k ben 2 dagen de pil vorige week vergeten maar zit in me 2de week kan k dan nog zwanger worden of zou k volgende maand mijn ongesteldheid overslaan wanneer alle 3de weken heb gehad

Reageren
    John (moderator)

In welke week van de strip ben je de pillen vergeten?

Reageren
    K

In de 1ste week maar zit nu al in de 2de week en morgen wilt me vrienden seks met me maar k wil niet zwanger worden

Reageren
    John (moderator)

Je bent pas weer door de pil beschermd, als je ze 7 dagen achter elkaar hebt geslikt, na de laatst vergeten pil.

Reageren
    K

ben k ook beschermd met 6 dagen ?

Reageren
    John (moderator)

Dan zou ik 6 dagen hebben geschreven en niet 7 dagen.

Reageren
    *

k heb 1 dag de pil gemist maar heb 7 dagen pas op de 7de dag sex gehad zou k dan zwanger kunne worden ???

Reageren
    John (moderator)

Die vraag heb ik al beantwoord…

Reageren
Reageer op: Seks en de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.