- Anoniem199921 januari 2017 om 18:38
Hey,
Het zit zo, ik had bijna 2 strippen afegemaakt. Eerste strip gewoon normaal gedaan en daarna me tweede strip bijna af(behalve de 2 laatste dagen) toen heb ik mijn stopweek ingelast. Ik mis dus 2 pillen van de laatste strip. Dit kwam beter uit op dat moment.
Mijn laatste pil was dus maandag. Als ik donderdag onveilige seks heb gehad, ben ik dan beschermd?
En hoe moet ik verder me pil slikken. Kan ik nu die 2 die ik niet genomen had van die strip op dinsdag beginnen met slikken en dan donderdag volgende strip beginnen. Dan heb ik aan tot mijn volgende stopweek 1 strip + 2 pillen gehad. Kan dit?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 januari 2017 om 18:44Je bent gewoon beschermd. Het is beter om niet met de pil te gaan stoeien. Bewaar die twee pillen als reserve en begin gewoon op tijd met een nieuwe strip.
ReagerenAnoniem199921 januari 2017 om 18:51maar is het niet zo, als je in je stopweek onveilige seks heb gehad dat je wel weer binnen 7 dagen de pil moet slikken?
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2017 om 19:04Ja, een stopweek duurt niet langer dan 7 pilvrije dagen. Daarom schreef ik ook dat je weer op tijd met de pil moet beginnen. Omdat het je beter uitkwam, verschuift je stopweek dus 2 dagen
ReagerenAnoniem199921 januari 2017 om 19:07Hoe kan ik dan weer me stopweek daarna maken zodat hij was? Want nu werd ik vrijdag ongesteld, maar wil zondags ongesteld worden.
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2017 om 19:22Dan moet je die 2 pillen op het einde van de volgende strip er meteen achteraan nemen.
Reageren