- Anoniem30 oktober 2016 om 19:41
Goeiedag,
Ik ben 19 jaar oud en was voor het eerst ongesteld toen ik 12 jaar was. Sindsdien ben ik altijd onregelmatig ongesteld (hiermee bedoel ik dat ik 4/5 keer per jaar ongesteld word en soms zelfs minder). Ik ben bij de huisarts hiervoor geweest en hij verwees me door naar de gynacoloog. Na een aantal onderzoeken gaf de gynacoloog aan dat er niks aan de hand is, ik kreeg medicijnen voorgeschreven waardoor ik een jaar lang wel regelmatig ongesteld werd en daarna weer niet.
Donderdag heb ik voor het eerst seks gehad met mijn vriend, waar het condoom scheurde. Dezelfde dag heb ik de morning after pil ingenomen (na ongeveer acht uur). Die dag had ik geen last van bijwerkingen, maar nu voel ik een rommelig gevoel in mijn onderbuik. Ik lees op het internet dat de morning after pil niet altijd werkt en toch vrouwen zwanger raken. Zou dit ook in mijn situatie kunnen gebeuren? Ik voel me erg onzeker door alle verhalen op het internet.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2016 om 19:54Het kunnen de bijwerkingen zijn van de MAP. Je gaat waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding krijgen
Even rustig afwachten
ReagerenAnoniem30 oktober 2016 om 20:22Hoe lang duurt het ongeveer om een onttrekkingsbloeding te krijgen?
ReagerenJohn (moderator)
30 oktober 2016 om 20:31normaliter tussen 7 en 10 dagen na het nemen van de MAP. Maar het is niet bij iedereen hetzelfde
ReagerenAnoniem30 oktober 2016 om 21:00Ik bedank u zeer voor uw reactie’s!
Reageren