Zoeken Vraag het forum

Aanval: Zweten, Duizelig, Kotsneiging, Psychisch?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Steven

Hallo allemaal,

Ik loop hier al een paar jaar mee rond, maar het begint me nu echt bang te maken.
    Ik heb eens / twee dagen per maand, soms een langere tijd niet, dagen waarop ik om
    de zoveel tijd een soort aanvallen heb.

Deze aanvallen duren rond de 2 minuten.. en dan zijn ze weer over.. na een uur komen ze weer terug, dat blijft dan zo een dag.. of anderhalve dag.

De aanvallen maken me opeens heel veel zweten, en psychisch is het vooral raar, ze laten me aan dingen denken, die ik alleen op het moment van de aanval herinner.. op dat moment komen ze me heel bekend voor, en daarna ben ik het weer helemaal vergeten. Ook krijg ik kokhals neigingen erdoor, en soms moet ik daadwerkelijk kotsen! Ook word ik erg duizelig erdoor.

Ik rook en ik blow af en toe. misschien iets mee te maken?

Na zo’n aanval is het weer over.. en dan komt er na een tijdje weer eentje.. die je een paar seconden ervoor kan voelen aankomen.

Ik weet het, het klinkt allemaal erg vaag.. maar ik snap echt niet wat het is, het maakt me beetje bang..

Alvast bedankt,

Steven

7 reacties
    Reageren
    Martine

Wat je beschrijft lijkt het meest op een angstaanval, of een paniekstoornis. En dat kan zeker door blowen verergerd worden.

Probeer eerst eens minder, en echt liever helemaal niet, te blowen, regelmatig gezond te eten, goed te slapen, en gewoon normaal te leven, dus je dingen te doen die je moet doen. Beetje sporten en gewone gezellige dingen doen.

Als dat na een paar weekjes (6 tot 8) echt helemaal niks uitmaakt, ga dan eens naar je huisarts, die kan dan eens met je praten en eventueel een bloedonderdoekje doen voor je schildklier.

Lijkt me inderdaad echt vervelend en soms wel echt beansgtigend. gelukkig blijkt het steeds erg mee te vallen en ben je erna weer gewoon.

Wel een beetje beter op jezelf passen, en beter niet meer drugs gebruiken, ook geen softdrugs (werken hallucinerend tot psychotisch!!). Daarnaast normaal gezond leven, dan kan echt al alles schelen.

Reageren
    Steven

Thanks voor je reply!.

Ik blow inderdaad al minder, ook eet ik nu wat beter. (goede voornemens, hehe.)

Ik hoop dat het werkt..

Ik ben een keer naar de huisarts geweest met dit verhaal, maar hij wist er niks over te zeggen. Hij zei dat ik misschien een keer naar een psycholoog moest. Wel heeft hij een bloedonderzoekje gedaan, maar dit bracht niets.

Maar ik ga je advies opvolgen! Wel is het zo dat het soms wel een paar maanden (of langer) afwezig is. Dus ik ben vaak alweer vergeten dat ik er weleens last van heb. Maar wanneer het dan weer terugkomt schrik ik er heel erg van.

Bedankt!

Steven

Reageren
    Martine

Ja, je kunt de mens echt niet alleen als een fysiek mechanisme beschouwen. Er is absoluut samenhang tussen een gezonde fysieke basis (eten, slapen, bewegen) en het geestelijk welzijn.
    Succes, en laat over een tijdje nog eens weten of het beter met je gaat.

Reageren
    Anoniem
    G

Ik heb precies hetzelfde als de topic starter, heel vaag om te lezen dat iemand precies hetzelfde heeft. En dat bedoel ik dan vooral mbt die soort van flashbacks die je tijdens zo’n aanval hebt. Het voelt heel vaag maar na de aanval kan ik gewoon niet meer herinneren waar ik aan moest denken tijdens zo’n aanval.

Ook moet ik zweten en heb ik het gevoel dat ik moet kotsen en voelt het soms heel emotioneel.

het is nu ongeveer 2 jaar weggeweest en heb er nu sinds 2 weken weer last van.

Ik ben benieuwd of de topic starter er wat aan gedaan heeft of er meer mensen zijn die dit herkennen.

gr,

G

Reageren
    Anoniem

Ook ik heb hier de laatste tijd last van, ook ik rook en blow. Als ik dan bijvoorbeeld in de klas zit en ik heb wat gegeten dan krijg ik een beetje last van mijn maag. Het is dan net alsof ik me dan druk aan het maken ben voor iets wat er eigenlijk helemaal niet is. Alsof ik dan in paniek raak. Hetzelfde heb ik als ik in de auto zit bij een vriend. Ben al paar dagen gestopt met blowen, hopelijk geeft dit resultaat want ik wordt er gek van! Ook probeer ik wat meer te slapen, maak lange dagen op het werk en dan thuis nog, in het weekend ook!

Reageren
    Iemand

@Anoniem, dat zijn de afkickverschijnselen van blowen…

Reageren
Reageer op: Aanval: Zweten, Duizelig, Kotsneiging, Psychisch?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.