- K7 augustus 2017 om 14:44
Hallo,
Hopelijk heeft iemand een verklaring of tip.
Sinds een tijd heb ik korte hevige en spontane aanvallen van duizeligheid. Dat gaat gepaard met me misselijk voelen, alles om me heen wordt wazig en een rare tinteling in mijn neus met een rare reuksensatie. Dit kan soms echt maar heel kort zijn als ik me concentreer op mijn ademhaling en omgeving, maar eigenlijk is alles even wazig. De aanvallen voel ik aankomen en ze komen wanneer ze willen. Daarmee zeggende of ik nou sta lig of zelfs slaap het komt net zo snel als dat het gaat, maar het is zo’n rot gevoel
Ik ben hiermee naar de arts geweest en die heeft foliumzuur voor geschreven, maar het heeft geen effect.
Mogelijk dat iemand zich hierin herkent?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2017 om 17:35Ga in ieder geval terug naar de huisarts en laat je bloeddruk en bloedsuikerspiegel controleren.
ReagerenCatootje7 augustus 2017 om 20:51Je voeding kan een rol spelen. Vaak eten we teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers, wat zorgt voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter meer complexe koolhydraten eten en combineren met voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. In Nederland is het gebruikelijk om veel brood te eten met een beetje beleg maar beter zou zijn iets van een omelet, maaltijdsalade, stukje vis enz met een beetje brood. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden zijn dus daar op letten.
Daarnaast zou je bepaalde tekorten in je lichaam kunnen hebben. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D. Vegetariërs lopen eerder het risico op tekorten, niet alleen vitamine B12 en ijzer maar ook lysine, carnitine, taurine, carnosine, zink en chroom. Voor een stabiele bloedsuikerspiegel zijn ook allerlei stoffen van belang, zoals chroom. Zelf eet ik vaak edelgistvlokken waar naast veel eiwit ook chroom in zit. Ook electro-magnetische velden kunnen verstorend werken op je eigen magnetisch veld.
Reagerentest11 augustus 2017 om 14:21test
Reageren