- Bmw27 december 2008 om 10:00
Heey mensen ,
Ik ben een jongeman van 21 jaar oud en last van OCS en shizofrenie .Door de jaren heen was ik teveel bezig met mijn gedachten , gepieker . Ik was me dus niet echt bewust van me omgeving en kon nergens van genieten . Werd teveel belemmerd door me (irrieele) angsten .
Dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu niet echt gebruik kan maken van me eigen Brein ! Kan niet weten wat wel bij mij past ofniet wanneer ik een angst tegemoet . Netalsof alle negatieven in mij komen zonder dat ik er wat aankan doen en als gevolg van dien ga ik er in geloven , denken dat IK dat ben terwijl ik wel veel botsingen bij voel en dus IETS niet klopt .
Het brengt erg veel verwarring met zich mee en begin mezelf als persoon kwijt te raken en weet niet wie ik nu werkelijk bent .ME RATIONELE BEWUSTZIJN IS VERSTOORD en dus kan ik me er niet tegen verzetten !
Ik zou dan graag willen weten welke behandeling mij kan laten inzien wie ik nu ben . De authentieke ik ? Mij laten inzien dat het irrieele gedachten zijn ?
Ik zit nu al bijna 7 jaar in de Riag , maar dat is naar mijn mening en uit eigen ervaring grote BULLSHIT! Wil niet al teveel hier op ingaan maar heb ambulante begleiding gehad 1-1 , emdr , neurofeedback , 2 maanden verbleven in een kliniek ! en nog hier en daar wat bezoeken zonder enige resultaat maargoed !
mijn vraag : kan hypnose behandeling wat voor mij betekenen ? Heb hier en daar kunnen lezen dat je dan in hypnose wordt gezet en allerlei antwoorden kunt krijgen op je eigen denken , problemen , klachten ?
misschien dat ik dan wel op antwoorden kan komen ?
Mocht iemand hier wat van weten of zelf ervaring heeft met hypnose dan zou ik het graag willen weten . Verder mensen die mij nog advies kunnen geven ..welkom !
mijn tweede vraag : door de therapieen en behandelingen ben ik zelf alleen maar erger op geworden en vraag me af of NEUROFEEDBACK niet schadelijk kan zijn op je brein ? en Antipsychiotica niet dingen alleen maar erger heeft laten doen , schade heeft verrricht ? heb het gevoel dat ze met me hebben geexpermenteert hebben of probeerde mij zoveel mogelijk onder de drugs ( 4 medicatie waarvan 2 anti psyhiotica op 15 jarige 16 jarige leeftijd) te laten zetten en mij zoveel verdoofd te laten voelen , netalsof dat de antwoord is ?
Nou mij zie je nooit meer vertrouwen hebben in die zogenaamde riag instanties !!
7 reactiesReagerenBarend27 december 2008 om 15:58Het lijkt mij het verstandigst dat je gewoon bij een psychiater onder behandeling blijft. Overleg met je behandelaar wat het beste voor jou is. Zij hebben de kennis en ervaring om je verder te helpen. Probeer erop te vertrouwen, hun bedoeling is goed. Praat er gewoon over wat je dwars zit en probeer te luisteren naar de adviezen van je psychiater en volg ze ook op, hoe moeilijk het ook voor je is.
Reageren
Ik zie geen heil in paramedische behandelingen voor jouw ziekte. Schizofrenie moet worden behandeld door een psychiater.D15 december 2009 om 20:58[size=5][color=#000080][i][b]wat zijn de voor en nadelen en eventuele gevolgen bij hypnose met schizofrenie & is er mischien een hypnotherapeut die hier wat meer over kan vertellen?[/b][/i][/color][/size]
ReagerenFrank17 december 2009 om 01:53Schizofrenie is een ernstige psychische aandoening die leidt tot stoornissen in de waarneming. Het kan ook leiden tot sociale terugtrekking. De belangrijkste behandelingen voor schizofrenie zijn antipsychotica, hoewel niet iedereen even goed reageert op deze geneesmiddelen. Andere behandelingen, zoals verbale therapieën, ontspanning, hypnose en andere alternatieve therapieën worden voornamelijk toegepast in aanvulling op medicatie.
Hypnose is geen standaard behandeling voor schizofrenie, omdat de werking sterk averechts kan zijn, zeker als de patient geen medicatie gebruikt en instabiel is. Wanen en hallucinaties kunnen juist versterkt worden in plaats van milder worden.
Reagerensander0714 januari 2010 om 12:42… wat een onzin, schizofrenie is een onverwerkt trauma uit een vorig leven. Ga daar eens “neuzelen”, en ja dat kan bijvoorbeeld onder hypnose, maar er zijn ook andere manieren.
Reageren
Groet, Sander071Anoniem4 januari 2010 om 13:01Sander, wat je zegt is pertinent incorrect.
De exacte oorzaak van schizofrenie is nog onbekend maar er zijn meerdere factoren van invloed op het ontstaan van schizofrenie zoals erfelijkheid, omgevingsfactoren (overlijden dierbare, verhuizen), stoornis in de chemische werking in de hersenen, geboortetrauma en een afwijkende hersenstructuur.
Om voor zo’n gecompliceerde ziekte als schizofrenie te starten met een onzekere behandeling als hypnose kan echt helemaal verkeerd uitpakken.
ReagerenSander0714 januari 2010 om 16:48Ik heb niet veel op met de wetenschap en hun verklaringen. Wetenschap wordt gevoed door geld, en voor mij dan “onbetrouwbaar”. De wereld was ooit plat volgens diezelfde wetenschap. Ze verklaren met wat ze weten, en past het daar niet in, dan is er geen verklaring voor. De oorzaak van schizofrenie is onbekend volgens jou, mijn verklaring dat schizofrenie komt door onverwerkt trauma uit een vorig leven heeft dan dus net zoveel waarde.
Ik heb zelf een bijna dood ervaring gehad. De wetenschap zegt: psychose.
Reageren
Ik ben blij dat ik het op mijn manier heb verwerkt en verre van Riaggen enz gebleven ben. Ik herken veel wat “Bmw” verteld over zijn ervaringen met de professionele hulp. Heb zelf met iemand samengewoond die Paranoïde Persoonlijkheid Stoornis had/heeft, zelf niet bereid was eraan te werken, maar wel pillen voorgeschreven kreeg waardoor hij met zn gevoel in een afgesloten “lege” tunnel zat. Dat lost niets op, dat is symptoombestrijding.Anoniem7 januari 2010 om 17:27Schizofrenie kan het gevolg zijn van een herpesinfectie in de hersenen. Dat blijkt uit het medisch onderzoek: http://www.rug.nl/corporate/_shared/nieuwsbrieven/2009/promoties-oraties/43_Doorduin
Reageren