Zoeken Vraag het forum

Nies inhouden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb last van hypochondrie vanmorgen deed ik uit een reflex iets wat ik normaal nooit doe omdat ik thuis niemand wakker wilde maken.

Het was vroeg en ik liep op de gang en voelde een nies aankomen en vervolgens hou ik deze in. Niet door mijn neus dicht te knijpen maar door m’n lippen op elkaar te persen, neus was open.

Ik weet dat dit slecht is en dacht later ik ga een kijken waarom eigenlijk. Dat had ik zoals met alles, beter niet kunnen doen.

Het zijn excessen maar toch:
    * blind worden
    * hersenbloeding
    * Gaatje in keel

Ben hier ontzettend van geschrokken, na het niezen had ik nergens last van. Maar heb nu de herhalende gedachte dadelijk heeft het wel schade aangericht. Als dat zo is, dan had ik het toch meteen moeten hebben of kan de schade ook later nog onstaan?

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Iemand?

Reageren
    Suzan

Nee dat is niet gevaarlijk.
    Anders zouden er dagelijks mensen overlijden aan het inhouden van een nies.
    Btw, als je je er zo ongerust over maakt,had je de afgelopen dagen ook even contact met je huisarts kunnen opnemen.
    Dan had die je ter plekke gerust kunnen stellen

Reageren
    Anoniem

Het punt is dat het wel gevaarlijk is volgens diverse bronnen inclusief artsen.

Het ging mij erom dat wanneer het wel mis gaat je dit direct merkt of later alsnog kan komen.

Reageren
    John (moderator)

Als er al iets zou gebeuren dat is dat meteen tijdens het niezen

Reageren
Reageer op: Nies inhouden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.