Zoeken Vraag het forum

Hard en vaak niezen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb schijnbaar een erg gevoelige neus ofzo, als ik mijn neus ook maar een beetje aanraak ga ik al niezen en dan nies ik ook echt gelijk 7 tot 10 keer achter elkaar. Ik kan ook niet zachtjes niezen, het komt met enorme kracht eruit zetten en ik kan het niet stoppen. Soms voel ik me daarna helemaal lam en een enkele keer komt er zelfs maagzuur omhoog en doet mijn keel wat pijn.

Ik denk niet dat het een allergie is want ik heb er overal last van, buiten, binnen, als ik eet, als ik niet eet. Als ik drink en ook als ik niets drink. Soms krijg ik een vrij prikkende sensatie in één van mijn neusgaten en dan begint het niezen weer. Soms ook door de wind, of door snijdende kou.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en is er iets aan te doen? Wordt er zo moe van..

Bedankt

(jonge man van 25)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk toch gevoelige slijmvliezen..
    Ga eens naar de huisarts met de klachten

Reageren
    Cisca

IK heb hier ook last van. Het wordt eigenlijk steeds erger. Ooit heb ik te horen gekregen dat ik allergisch slijmvlies heb. Alles laten testen. Ben alleen gevoelig voor menselijk haar. Daar ben ik mooi klaar mee. Niets aan te doen. En mijn haar draag ik altijd bij me overal;-( Heb veel gezocht op internet. Bijna niets over te vinden, dus weet ook niet wat te doen? Misschien kan je hier iets mee. Het is namelijk uitermate hinderlijk e vermoeiend allemaal. Als iemand dit leest en weet of er een middel voor is, ik hou me aanbevolen.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt er geen medicatie voor gekregen?

Reageren
Reageer op: Hard en vaak niezen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.