Zoeken Vraag het forum

Leven staat stil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joep

Al tijden ben ik erg somber en gefrustreerd omdat mijn leven stil staat.
    Ik heb verder wel een leuke baan maar heb niet het gevoel dat werken mij wat oplevert.
    Zou heel graag de volgende stap ik het leven mak door op mezelf te gaan wonen daar beg ik echt aan toe, bij m’n ouders zit ik echt te verpieteren.
    Uiteindelijk lukt dat niet als single en een relatie zie ik ook niet zitten ik ben graag alleen.
    Ik heb het gevoel dat alles wat ik doe geen zin heeft ik kom toch niet verder, dit maakt me somber gefrustreerd en verdrietig.
    Heb hier met de dokter en de praktijkondersteuner over gehad maar vooralsnog wordt ik niet vrolijker.
    Heeft iemand tips hier mee om te gaan ?

2 reacties
    Reageren
    Suus

Ik raad je dringend aan om daar hulp bij te zoeken.
    En als de huisarts of praktijkondersteuner die hulp niet kan bieden, vraag dan een verwijzing naar een psycholoog.
    Wat ook een optie is, maar dan moet je wel even goed kijken of dat door je zorgverzekering wordt vergoed omdat dit niet altijd het geval is, is een therapeut/coach zoeken die je helpt jezelf “te ontdekken”.
    Dus jou helpt uit te vinden wat jou gelukkig maakt, wat voor werk, opleiding, levensstijl en hobby’s of sporten jij echt graag zou willen en hoe je dat zou kunnen realiseren.
    Ik weet even niet goed hoe zo iemand heet, het is een soort life/mental style coach, maar dan met een achtergrond als psycholoog (dus niet zweverig) en vaak ook verbonden aan een praktijk.
    Vergelijkbaar met een burn out coach maar dan om.te voorkomen dat je in een echte burn out terecht komt.

Reageren
    Joep

Dankjewel voor je reactie ik zal het er met m’n huisarts over hebben en zal eens informeren wat een psycholoog precies kost en wat die voor mij kan betekenen.
    Mijn gemoedstoestand verschilt echt per dag de ene keer lijkt het redelijk te gaan en op een andere dag loop ik de hele dag met m’n hoofd naar beneden.

Reageren
Reageer op: Leven staat stil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.