Longcovid

Longcovid - Medische Forum - Dokter.nl

Longcovid

Beste allemaal

Er word nu getwijfeld of ik nu een burnout of long covid heb.

Aangezien de duur nu al bijna 2 jaar, weinig fysiek kunnen doen en ontzettend snel moe en licht in het hoofd, denkt de huisarts aan long covid.

Kan ik hier uherhaupt van herstellen? Als ik al een klein stukje fiets of wandel moet ik heel lang herstellen.

Fysio helpt niet, ademhalings therapie helpt ook amper.

Gr

Iris

Reageer

Hallo Iris,

Ik zie dat het al een tijd geleden is dat u uw vraag heeft geplaatst.

Omdat ik momenteel erg in twijfel zit of mijn klachten te koppelen zijn aan long covid ben ik op dit forum gaan zoeken en kwam uw vraag tegen.

Hoe gaat het nu? Bent u al iets wijzer?

Bij mij is er in april 2022 een burn-out geconstateerd. Ik had toen vooral veel mentale klachten en de fysieke klachten trokken gauw weg.
    Ik heb begin maart 2023 een covid infectie gehad en half april 2023 begonnen bij mij de klachten van snel verzuurde spieren en afname van spierkracht. Met name de spieren rond mijn kaken zijn erg pijnlijk (mede door klemmen en knarsen in de nacht, volgens de tandarts)
    Daarnaast een constante verhoging en bij minimale inspanning koorts.
    Ik heb dit nooit aan long covid gekoppeld totdat een vriendin van mij daar vandaag over begon...

Ben benieuwd naar uw verhaal.

Reageer

Burn-out klachten kunnen een grote negatieve impact hebben op het dagelijks leven. Ben je voor jezelf of voor iemand anders op zoek naar een oplossing en heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum? Ook dan helpen wij je graag verder.

Partner content
Reageer op: Longcovid
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif