Zoeken Vraag het forum

ik snij mezelf

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik snij mezelf, omdat ik zo mijn ‘innerlijke pijn’ tijdelijk kan kwijtraken. Het voelt gewoon zo goed en ontspannend. Ik wil stoppen, maar ik durf het echt niet te vertellen aan mijn ouders, omdat ik weet dat dat ze kapot zou maken. Weet iemand waar ik hulp kan krijgen zonder dat mijn ouders het doorhebben?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Praat er om te beginnen eens met je huisarts over…

Reageren
    Anoniem

Tandor,

Ik zou wel willen, maar ik ben 14, ik kan geen afspraak maken met mijn huisarts zonder dat mijn ouders dat doorhebben. Wel thanx anyway

Reageren
    Anoniem

Als het goed is heeft je school een vertrouwenspersoon in dienst. Daar kun je aankloppen zonder dat je ouders er iets van te weten komen. Hij of zij kan je ook helpen aan verdere hulp. Dus zoek eens uit wie de vertrouwenspersoon op jouw school is en maak een afspraak!

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik zou wel willen, maar ik ben 14, ik kan geen afspraak maken met mijn huisarts zonder dat mijn ouders dat doorhebben. [/quote] Dit klopt niet helemaal.Je kunt zelfstandig een afspraak bij je huisarts maken. De huisarts heft zwijgplicht en mag zonder jouw toestemming met niemand hierover praten.

Reageren
    Meid

Heey,

Heb je iets wat je je ouders wel durft te vertellen? Iets waar de pijn vandaan komt bijvoorbeeld. Of dat je naar een psycholoog zou willen? En dan daar eens bespreken of zij inderdaad geheimhoudingsplicht hebben!

Succes en je komt er wel! Uiteindelijk zul je stoppen en beseffen dat alles beter is dan je zelfpeinigen. Voor nu, zorg dat je je wonden goed verzorgt, zodat je zo min mogelijk littekens overhoudt.

Reageren
Reageer op: ik snij mezelf
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.