Zoeken Vraag het forum

Nieuwe emoties, help!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rene

Ik ben sinds een paar jaar leider van een jeugdteam. Sinds een paar maanden merk ik dat ik vaak emotioneel wordt (moet huilen) als de jeugd hiervan (of jeugd in het algemeen) erg blij of teleurgesteld is. Dat heb ik bij volwassenen niet.
    Tevens is een paar weken terug mijn peetoom overleden. Daar was ik erg boos over.
    Normaal heb ik bijna geen emoties. Ik ben bijvoorbeeld nooit echt blij of verdrietig.

Deze emoties zijn nieuw en dat beangstigd mij.
    Waarom heb ik dit? E hoe kan ik ermee omgaan? Vooral wanneer ik bij de jeugd ben vind ik dat lastig, want het is niet hoe ik ben / was. Ik ben verward…

Kunnen jullie me hier wellicht mee helpen?

2 reacties
    Reageren
    Suus

Hoi,

Het overlijden van je peetoom kan dat in je los hebben gemaakt, de verwerking van dat verlies. Daar kunnen je emoties door van slag zijn.

Je huisarts kan je helpen daar ondersteuning bij te krijgen, bijvoorbeeld door gesprekken met de praktijkondersteuner GGZ.

Reageren
    Rene

Hoi Suus,

bedankt voor je reactie. Dat kan zeker een rol hebben gespeeld waardoor het (in mijn ogen) erger werd, maar ook voor het overlijden had ik dat ik emotioneel werd. Dit is het eerste jaar dat ik dat heb. Dat is erg lastig en verwarrend voor mij omdat dit een totaal nieuw iets is.

Reageren
Reageer op: Nieuwe emoties, help!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.