Zoeken Vraag het forum

Overspannen, angststoornis of toch medisch?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben ongeveer 6 weken geleden was ik in de auto niet goed geworden. Benauwd, geen gevoel in benen, trillen over heel het lichaam. Volgens mijn huisarts had ik een paniekaanval had gehad veroorzaakt door 3 jaar werken zonder rust (ben nu 25, onderaan de ladder na mijn afstuderen begonnen en nu bovenaan de ladder). Voor de zekerheid toen wel geprikt op algemeen bloedbeeld, niks dat afwijkend gevonden. In de afgelopen 6 weken heb ik dagelijks en vrijwel continu last van klachten als: Opgejaagd/zenuwachtig/spanning gevoel, benauwd / druk op de borst, trillen van benen/ trillen hele lichaam / inwendig trillen, plots heel moe, duizeligheid, continu boeren laten. Mijn huisarts zegt stress in combinatie met angst en als het erg is zelfs angst/paniekaanvallen en adviseert een psycholoog. Is dit voldoende medisch onderzoek en zit het psychisch of zou er toch een medische reden aan te grondslag liggen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik moet je zeggen dat de klachten wel erg bekend klinken bij bij stress en paniek.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

kijk eens naar de mogelijke symptomen bij chronische hyperventilatie:
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Het zou kunnen dat je tegen een burn out aan zit.

Reageren
Reageer op: Overspannen, angststoornis of toch medisch?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.