- Anoniem16 september 2014 om 11:27
Dag allemaal,
Ik heb een vraag in verband met stoppen met roken indien je aan chronische hyperventilatie lijdt.
Uit testen blijkt dat ik (al dan niet als gevolg van een angststoornis) chronisch hyperventileer.
Ik vraag mij nu af of stoppen met roken op termijn deze klachten zal verminderen en of ik er in het algemeen ook wat rustiger van kan worden. Momenteel ben ik 1 week rookvrij maar ik ben nog steeds heel erg gespannen.Verder heb ik ook wat last van dwangedachten. Het gaat dan vooral om bepaalde zaken x aantal keer te herhalen. Maar door deze dwangedachten heb ik het ook enorm moeilijk om de rookstop vol te houden. Hoe belachelijk het ook klinkt, ik heb altijd bang dat ik mij slecht zou voelen omdat ik op een “foute dag” gestopt ben met roken. En ik kan dan maar niet uit mijn hoofd krijgen dat het beter zou gaan moest ik op een andere dag stoppen. De vraag is natuurlijk wat is dan een goede dag.
Voorlopig heb ik dus meer last van dit bijgeloof dan van de eigenlijke drang naar een sigaret…
Mocht iemand ervaringen hebben, hoor ik het graag!
Groeten.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 september 2014 om 12:58Iedere dag is een goeie dag om te stoppen met roken.
Reageren
Afhankelijk van hoelang en hoeveel je hebt gerookt zal het nog even moelijk worden. Maar het zal uiteindelijk ten goede komen.