Zoeken Vraag het forum

Chronische hyperventilatie en stoppen met roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag allemaal,

Ik heb een vraag in verband met stoppen met roken indien je aan chronische hyperventilatie lijdt.
    Uit testen blijkt dat ik (al dan niet als gevolg van een angststoornis) chronisch hyperventileer.
    Ik vraag mij nu af of stoppen met roken op termijn deze klachten zal verminderen en of ik er in het algemeen ook wat rustiger van kan worden. Momenteel ben ik 1 week rookvrij maar ik ben nog steeds heel erg gespannen.

Verder heb ik ook wat last van dwangedachten. Het gaat dan vooral om bepaalde zaken x aantal keer te herhalen. Maar door deze dwangedachten heb ik het ook enorm moeilijk om de rookstop vol te houden. Hoe belachelijk het ook klinkt, ik heb altijd bang dat ik mij slecht zou voelen omdat ik op een “foute dag” gestopt ben met roken. En ik kan dan maar niet uit mijn hoofd krijgen dat het beter zou gaan moest ik op een andere dag stoppen. De vraag is natuurlijk wat is dan een goede dag.

Voorlopig heb ik dus meer last van dit bijgeloof dan van de eigenlijke drang naar een sigaret…

Mocht iemand ervaringen hebben, hoor ik het graag!

Groeten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Iedere dag is een goeie dag om te stoppen met roken.
    Afhankelijk van hoelang en hoeveel je hebt gerookt zal het nog even moelijk worden. Maar het zal uiteindelijk ten goede komen.

Reageren
Reageer op: Chronische hyperventilatie en stoppen met roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.