- Anoniem31 december 2013 om 20:41
Ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, dan ben ik alvast niet de enige. 🙂
Sinds een jaar heb ik flink last van een sociale fobie (ben in behandeling) en ik merk dat Facebook de sociale fobie enorm triggert. Ik krijg een zenuwachtig gevoel als ik een status of foto wil plaatsen omdat ik hoogstwaarschijnlijk nauwelijks een leuke reactie krijg. Andere Facebookvrienden krijgen superveel reacties en likes, ik krijg er met een beetje geluk 2.
Anderen zouden zeggen dat ik mijn Facebook dan maar moet verwijderen, maar als ik dat doe heb ik al helemaal geen contacten met anderen meer. Ik ben bang dingen te missen.
Wat moet ik doen? Wat zouden jullie doen?2 reactiesReagerenTandor11 januari 2014 om 11:13Als je een sociale fobie hebt die wordt getriggerd door facebook, lijkt het me duidelijk wat je zou moeten doen.
Reageren
Facebook e.d. zijn niet de enige en ook niet de juiste manieren om sociale contacten te onderhouden. Denk er eens over na hoe mensen de contacten onderhielden voordat er facebook, hyves en weet ik niet wat allemaal meer waren. Mensen leefden voor de social media ook niet in een isolement.Anoniem28 februari 2016 om 07:37Beetje late reactie op dit bericht maar ik kan me er helemaal in vind wat betreft de sociale fobie die getriggerd word door fb. Ik kijk er niet op en doe er is mee(met facebook) maar ik wil dit doorbreken. Want ik heb wel een grote behoefte aan. Aan het sociale aspect maar ik ben bang mezelf te laten zien of af te gaan. Met idd geen likes en shit. Iemand tips? Of is er niet zoiets als een coach iod die kan helpen met het opbouwen van een facebook identiteit?
Reageren