Zoeken Vraag het forum

Sociale angst en Facebook

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, dan ben ik alvast niet de enige. 🙂
    Sinds een jaar heb ik flink last van een sociale fobie (ben in behandeling) en ik merk dat Facebook de sociale fobie enorm triggert. Ik krijg een zenuwachtig gevoel als ik een status of foto wil plaatsen omdat ik hoogstwaarschijnlijk nauwelijks een leuke reactie krijg. Andere Facebookvrienden krijgen superveel reacties en likes, ik krijg er met een beetje geluk 2.
    Anderen zouden zeggen dat ik mijn Facebook dan maar moet verwijderen, maar als ik dat doe heb ik al helemaal geen contacten met anderen meer. Ik ben bang dingen te missen.
    Wat moet ik doen? Wat zouden jullie doen?

2 reacties
    Reageren
    Tandor1

Als je een sociale fobie hebt die wordt getriggerd door facebook, lijkt het me duidelijk wat je zou moeten doen.
    Facebook e.d. zijn niet de enige en ook niet de juiste manieren om sociale contacten te onderhouden. Denk er eens over na hoe mensen de contacten onderhielden voordat er facebook, hyves en weet ik niet wat allemaal meer waren. Mensen leefden voor de social media ook niet in een isolement.

Reageren
    Anoniem

Beetje late reactie op dit bericht maar ik kan me er helemaal in vind wat betreft de sociale fobie die getriggerd word door fb. Ik kijk er niet op en doe er is mee(met facebook) maar ik wil dit doorbreken. Want ik heb wel een grote behoefte aan. Aan het sociale aspect maar ik ben bang mezelf te laten zien of af te gaan. Met idd geen likes en shit. Iemand tips? Of is er niet zoiets als een coach iod die kan helpen met het opbouwen van een facebook identiteit?

Reageren
Reageer op: Sociale angst en Facebook
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.