Zoeken Vraag het forum

rotgevoel, angstig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jamesmi6

hallo,

ik ben Jael een jongen van 17. gisteravond toen ik in bed lag en een beetje op mijn telefoon zat, kreeg ik ineens een vlaag van duizeligheid over me heen, en mn hart ging sneller kloppen. ik had hier nog nooit eerder last van gehad dus wat paniekerig liep ik naar de wc om daar even te gaan zitten met mn hoofd tussen mn knieen. na wat bijgekomen te zijn ging ik in bed liggen. maar ik had die nacht en had vandaag nog steeds last van een vreemd gevoel van licht in mn hoofd zijn met een soort buikpijn die ik het beste kan omschrijven als je zenuwachtig voor een presentatie ofzo.

ik ben vrij sportief, maar omdat mijn huidige sport niet meer kon in mijn omgeving, heb ik de laatste tijd (2,5 maanden) nauwelijks gesport misschien heeft het daar mee te maken?

graag zou ik willen weten of anderen hier ook last van hebben en of het normaal is, want ik raak snel in paniek bij dit soort dingen als ik andere berichten op internet lees.

24 reacties
    Reageren
    Tandor1

Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen Jael, misschien is het een virusinfectie zoals de griep die in aantocht is.
    Ik zou de komende dagen eens even afwachten.

Reageren
    Anoniem

ik heb hier nu al zo’n 4 weken last van, dat bericht was een repost omdat ik eerder geen reacties kreeg. ik merk wel dat ik de laatste weken wel vaak een verstopte neus heb dus verkouden ben ik wel.

Reageren
    Tandor1

Dat lijkt toch op een virusinfectie.
    Ik vernam van een longarts dat hij de laatste weken regelmatig patiënten ziet die langere tijd griepachtige klachten hebben maar waarbij de griep dus niet doorbreekt. Het probleem is dat er helaas niets aan te doen is.

Reageren
    Anoniem

beste tandor,

Bedankt voor je reactie!, dit stelt mij namelijk enorm gerust :). soms is het internet namelijk niet de goede plek om je symptomen op te zoeken, waardoor ik nogal snel bij angstoornissen, fobieen, etc, terecht kwam 🙂
    bij een griep maken de klachten mij niet zoveel uit namelijk, gewoon uitzitten die griep en dan komt het wel weer goed, bedankt!

Reageren
    Anoniem

ik heb ook de laatste tijd rillingen die ik als ik er aan denk krijg. dan komt er n soort warme duizelige vlaag over me heen. is dit ook een griepsymptoom?

Reageren
    Tandor1

Neem voor de aardigheid je temperatuur eens op als zo´n rillingen krijgt.

Reageren
    Anoniem

zal ik doen, bedankt 🙂

Reageren
    Anoniem

temperatuur was 36,4

Reageren
    Tandor1

Dat was snel!
    Hoe heb je temperatuur gemeten?

Reageren
    Anoniem

met een normale thermometer onder de tong en onder de oksel

Reageren
    Tandor1

Onder de oksel is de meest onbetrouwbare. Dus vergeet die maar.
    Als je onder de tong meet moet wel nog 0,3 graden bijtellen.
    Als je een kwikthermometer gebruikt wel altijd goed “afslaan”.

Overigens is een rectale meting de meest betrouwbare.

kijk ook op:
    http://gemiddeldgezien.nl/lichaam/gemiddelde-lichaamstemperatuur

Reageren
    Anoniem

onder de tong zou dan 36,7 zijn. dit zegt dan dat ik een gewone temperatuur heb toch?

Reageren
    Tandor1

Dat is inderdaad normale temperatuur. Hou je temperatuur de komende dagen even in de gaten.

Reageren
    Anoniem

ik heb ook last van diarree soms, en ben soms wat licht in het hoofd, kan dit hier ook mee te maken hebben?

Reageren
Reageer op: rotgevoel, angstig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.