- jamesmi66 november 2013 om 21:18
hallo,
ik ben Jael een jongen van 17. gisteravond toen ik in bed lag en een beetje op mijn telefoon zat, kreeg ik ineens een vlaag van duizeligheid over me heen, en mn hart ging sneller kloppen. ik had hier nog nooit eerder last van gehad dus wat paniekerig liep ik naar de wc om daar even te gaan zitten met mn hoofd tussen mn knieen. na wat bijgekomen te zijn ging ik in bed liggen. maar ik had die nacht en had vandaag nog steeds last van een vreemd gevoel van licht in mn hoofd zijn met een soort buikpijn die ik het beste kan omschrijven als je zenuwachtig voor een presentatie ofzo.
ik ben vrij sportief, maar omdat mijn huidige sport niet meer kon in mijn omgeving, heb ik de laatste tijd (2,5 maanden) nauwelijks gesport misschien heeft het daar mee te maken?
graag zou ik willen weten of anderen hier ook last van hebben en of het normaal is, want ik raak snel in paniek bij dit soort dingen als ik andere berichten op internet lees.
24 reactiesReagerenTandor16 november 2013 om 23:26Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen Jael, misschien is het een virusinfectie zoals de griep die in aantocht is.
Reageren
Ik zou de komende dagen eens even afwachten.Anoniem7 november 2013 om 11:50ik heb hier nu al zo’n 4 weken last van, dat bericht was een repost omdat ik eerder geen reacties kreeg. ik merk wel dat ik de laatste weken wel vaak een verstopte neus heb dus verkouden ben ik wel.
ReagerenTandor17 november 2013 om 18:25Dat lijkt toch op een virusinfectie.
Reageren
Ik vernam van een longarts dat hij de laatste weken regelmatig patiënten ziet die langere tijd griepachtige klachten hebben maar waarbij de griep dus niet doorbreekt. Het probleem is dat er helaas niets aan te doen is.Anoniem7 november 2013 om 20:39beste tandor,
Bedankt voor je reactie!, dit stelt mij namelijk enorm gerust :). soms is het internet namelijk niet de goede plek om je symptomen op te zoeken, waardoor ik nogal snel bij angstoornissen, fobieen, etc, terecht kwam 🙂
Reageren
bij een griep maken de klachten mij niet zoveel uit namelijk, gewoon uitzitten die griep en dan komt het wel weer goed, bedankt!Anoniem7 november 2013 om 20:49ik heb ook de laatste tijd rillingen die ik als ik er aan denk krijg. dan komt er n soort warme duizelige vlaag over me heen. is dit ook een griepsymptoom?
ReagerenTandor17 november 2013 om 20:50Neem voor de aardigheid je temperatuur eens op als zo´n rillingen krijgt.
ReagerenAnoniem7 november 2013 om 20:58zal ik doen, bedankt 🙂
ReagerenAnoniem7 november 2013 om 21:04temperatuur was 36,4
ReagerenTandor17 november 2013 om 21:07Dat was snel!
Reageren
Hoe heb je temperatuur gemeten?Anoniem7 november 2013 om 21:11met een normale thermometer onder de tong en onder de oksel
ReagerenTandor17 november 2013 om 21:38Onder de oksel is de meest onbetrouwbare. Dus vergeet die maar.
Als je onder de tong meet moet wel nog 0,3 graden bijtellen.
Als je een kwikthermometer gebruikt wel altijd goed “afslaan”.Overigens is een rectale meting de meest betrouwbare.
kijk ook op:
Reageren
http://gemiddeldgezien.nl/lichaam/gemiddelde-lichaamstemperatuurAnoniem7 november 2013 om 21:41onder de tong zou dan 36,7 zijn. dit zegt dan dat ik een gewone temperatuur heb toch?
ReagerenTandor17 november 2013 om 21:42Dat is inderdaad normale temperatuur. Hou je temperatuur de komende dagen even in de gaten.
ReagerenAnoniem7 november 2013 om 21:46ik heb ook last van diarree soms, en ben soms wat licht in het hoofd, kan dit hier ook mee te maken hebben?
Reageren