- mel21 augustus 2012 om 14:02
hallo alemaal.
ik ben een jongen 23 jaar en heb sinds een aantal jaar al last van angsten. lichamelijke klachten bij de angst duizelig, benauwd, beven, misselijk, flauwtjes, ovegeven, moe, pijn op de borst ribben borstbeen rug.
de laaste tijd heb ik wel aardig minder van angsten enz maar de lichamelijke klachten blijven wel. ook heb ik vaak last van me rug en overal vreemde pijntjes en dan denk ik van als er maar niks met me nieren is enz dan ga ik daar over zitten piekeren over mijn gezondheid. dan voel ik wat ergens of hyperventilatie enz.
het zijn voornamelijk de lichamelijke sensaties die me dus hinderen dan is het pauze en moet je eten maar lukt dat niet omdat je misselijk bent vn de zenuwen zorgen.
en ik denk dus dat er ergens iets niet goed zit in me lichaam ik ben al vaak naar de dokter geweest en die stuurt me naar pscychiator enz dat heeft wel geholpen maar ik hou die lichaamlijke klachten maar steeds.
waardoor ik ben gaan denken dat ik misch die angsten wel heb omdat er wat niet goed is in me.zo heb ik die pijn op me borst rug ook gewoon als er niks aan de hand is als ik gewoon thuis zit en dan voel ik dat en krijg ik paniek met andere klachten tot gevolg.
moet ik gewoon naar het ziekenhuis gaan en onderzoeken laten doen of weer naar de huisarts iemand die hier ervaring mee heeft?
ik word zo onderhand een beetje moe er van telkens en wil het gewoon opgelost hebben.
5 reactiesReagerenGus21 augustus 2012 om 17:08Hoi Mel,
Reageren
Ik denk dat jouw klachten vooral tussn je oren zitten: hypochonder; Probeer nou even je lijf je lijf te laten.
Je bent pas 23jaar oud; bijna niemand van jouw leeftijd heeft klachten, kan niet, je lichaam is gewoon TE JONG om klachten te hebben.
Volg het advies van je psychiater op, luister naar hem en je klachten verdwijnen.
Groetjes, GusHoi18 augustus 2013 om 23:42Waarom vraag je je huiarts niet waarom hij denkt dat er lichamelijk niets mis is met jou. ‘Het zit tussen de oren’ is geen afdoend antwoord. Vraag door waarom jij deze klachten hebt. Als hij jou dat kan uitleggen zul je je een stuk opgeluchter voelen. Vervolgens niet denken dat je er zo vanaf bent. Veel mensen maken die denkfout. Ik raad je aan cognitieve therapy te gaan volgen. Of iets anders als je psychiater dat voorstelt. Vraag hem hoe lang ’t kan duren voor dat je…. Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen en wens je in ieder geval succes!
ReagerenHoi18 augustus 2013 om 23:46Ik zag net dat jouw vraag bijna een jaar geleden speelde. Daar was mijn vorige antw. niet op gebaseerd. Mocht je dit lezen dan hoop ik te horen hoe het nu met je gaat.
ReagerenBas24 augustus 2013 om 20:58Je weet diep van binnen wel dat er niets met je aan de hand is, maar je blijft toch die gevoelens krijgen.
Reageren
Weet dat het puur een gewoontepatroon in je brein is. Als je iets vaak gedaan hebt, dan is het een onbewuste gewoonte geworden. Je hebt vaak angstgevoelens gehad, deze blijven onbewust terugkomen totdat je het patroon doorbreekt.
Weet ook dat hoe meer aandacht je ergens aan geeft, hoe sterker het wordt. Hoe meer jij nadenkt over je angst, je afvraagt wat er mis is en op internet zoekt naar oplossingen, hoe sterker het blijft worden.
Iemand die zich 100 dagen achter elkaar naar voelde, voelt zich ook de 101e dag naar. Iemand die zich 100 dagen goed voelde, voelt zich de dag erna ook goed. Natuurlijk is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar zo werkt het wel.
Kijk eens vanuit het oogpunt van iemand anders naar jezelf en zie jezelf met je angstige gedachten. Wat zou die ander denken?
Als je nare gedachten hebt, probeer je interne gedachten dan in een andere stem te horen, bijvoorbeel een mickey mouse stem of een hele sexy stem, dan neem je er afstand van en maak je het belachelijk.Anoniem128 augustus 2013 om 16:26Lees ook:
Hoe kan ik mijn angstgevoel beheersen deel 1
http://www.dokter.nl/forum/Angst/hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-1.htmlHoe kan ik mijn angstgevoel beheersen deel 2
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Angst/hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2.html