Zoeken Vraag het forum

Slikken/stikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een tijd last van chronisch hyperventilatie ik gebruik 20mg fluoxetine ben tevreden, alleen heb ik nog wel klachten ik raak door medicatie niet meer extreem in paniek.
    Laatste tijd heb ik heel erg last van plotseling gevoel krijgen dat ik niet kan ademen en dan stop ik even om te slikken lukt zelfs niet om mn speeksel door te slikken het duurt heel even maar is wel beangstigend! en dan denk ik dat ik slikproblemen heb begin in daarop te focussen en dat zorgt juist voor slikproblemen …..
    Is dit normaal? Zou ik toch even lang huisarts moeten ?
    Ik heb echt even geruststelling nodig
    Ik heb ook paar keer gehad dat ik snachts hiermee wakker word gevoel niet kunnen ademen..

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Je klachten lijken op een verkramping (van slokdarm, luchtwegen en hals/nekspieren), en zijn wel passend bij je angst/ spanningsklachten.
    Misschien dat je met een psychosomatisch fysiotherapeut of een logopedist (met aandacht op adem) oefeningen kunt leren om dit tegen te gaan (ook als je last ervan hebt).

Reageren
Reageer op: Slikken/stikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.