Zoeken Vraag het forum

Slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danny

Hi,

Ik ben een jongen van 28 jaar. Ik heb sinds een maand of 6,7 dat ik heel vaak op een dag voel dat ik moet slikken, omdat er slijm zit. Nu heb ik verder echt letterlijk geen enkele klacht; geen pijn in m’n keel, eten blijft niet hangen, geen bloed, niet afvallen etc etc.

Wat ik wel heb is al heel lang stress. Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben. Wat me ook opvalt is dat als ik op een dag bezig ben of ik ben met vrienden ik er geen last van heb. Pas als ik thuis alleen ben en er op let dan heb ik het. Het is dan overigens wel echt zo dat ik voel dat er slijm zit en moet slikken. Ook vaak meteen na het eten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en of dit ernstig is?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Stress zou een oorzaak kunnen zijn.

Reageren
    Danny

Ok bedankt!

dan even in het algemeen, los van de oorzaak, in hoeverre is veel slijm hebben en vaak moeten slikken ernstig/gevaarlijk? Ik hoor dit vaker en het komt best op me over alsof dit een onschuldig verschijnsel is.

Reageren
    John (moderator)

Dat is en onschuldig verschijnsel

Reageren
Reageer op: Slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.