- Anoniem29 januari 2025 om 16:54
Hi,
Ik plaats dit bericht even in deze sectie op aan te duiden dat ik een angststoornis heb. Op dit moment merk ik dat ik in een wat mindere fase daarmee zit, maar soms helpt het nog wel eens om uit te vragen of het een reële kans is, of dat idd mijn angsten die veroorzaken.
Mijn vriendin zegt dat ik compleet doorsla, maar natuurlijk is de angst het daar niet mee eens. De situatie is als volgt;
Momenteel lig ik ziek in bed; typische griepklachten in de vorm van koorts en wat hoofdpijn. Kan met paracetamol prima functioneren overigens, maar wil mijn lichaam rust geven.
Ik ben vroeger enorm bang geweest voor ziektes die ik zou kunnen overdragen aan mijn geliefden, met als grootste angst: hiv. Ik heb al ruim 6 jaar dezelfde partner en vroeger (tegen advies dokter in) getest, ook negatief. Nu is het zo dat wanneer ik fysiek wat minder in orde ben, ik automatisch terug ga rekenen binnen de incubatietijd voor de eerste klachten en daarin stuitte ik op een moment waarvan mijn vriendin zegt; compleet te ver om dat een risico te noemen.
5,5 week geleden heb ik een feestje gehad waar ook wat drugs werd gebruikt. Erg slecht, en dat is nou ook niet iets wat ik vaak doe. Een bekende van mij had zo’n zakje dat je dicht kan klikken maar die was zo goed als leeg, en ik heb toen mijn vinger nat gemaakt en onderin het zakje het laatste eruit gevist en op mijn tong afgeveegd en doorgeslikt. Gek genoeg was dat ook alles wat ik die avond heb gehad, echt totaal onnodig. Degene van wie het zakje is ken ik al heel lang, en in het zakje was niks qua bloedsporen oid aan te treffen.
Maar goed: je hoofd doet de hele tijd “wat als”.Nu vroeg ik mij af of het inderdaad, zoals mijn vriendin zegt, een veel te kleine kans is om op deze manier hiv te krijgen, of dat ik nu met spoed moet gaan testen. Alvast bedankt
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 januari 2025 om 17:04Zo kun je dus echt geen HIV krijgen
Reageren