Zoeken Vraag het forum

Chv / angst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lina83

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar jaar een angststoornis wat van kwaad tot erger is gegaan en nu gelukkig wel weer beter geworden is door goede gesprekken met een psycholoog. Ik heb veel inzichten gekregen en ben hierdoor ook anders gaan denken. Echter waar ik tegen aan loop is dat ik wel angst voor de angst heb ontwikkeld. En daarmee bedoel ik met de lichamelijke klachten door de chv die chronisch is. Ik voel de hele dag door van alles, vooral het diepe inademen, overal wel kramp voelen, het leidt me continue af en is doodvermoeiend. Ik weet waardoor het komt. Mijn lichaam heeft veels te lang in angst gezeten waardoor het geconditioneerd is maar ik weet niet meer hoe ik het terug in een ontspannen staat krijg. Het blijft in een alerte stand staan. Iemand die dit herkent? En ideeën heeft?
    Groetjes

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je medicatie gehad voor je angststoornis?

Reageren
    Lina83

Hallo John,

In het verleden heb ik sertaline geslikt maar hier toen na een jaar mee gestopt omdat het vrij weinig meer deed. Het was ook geen hoge dosis. Zou dit toch wel kunnen helpen? Ik had toen veel last van paniek. Nu is dat minder maar wel meer de lichamelijke klachten.

Groet,

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Het is in ieder het proberen waard

Reageren
    Lina83

Dankjewel voor je reactie.
    Heb je ook nog andere tips?

Reageren
    John (moderator)

Ontspanning zoeken. ergens mee bezig gaan waar je je aandacht op moet vestigen.

Reageren
Reageer op: Chv / angst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.