- Lina8322 juni 2023 om 20:01
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar jaar een angststoornis wat van kwaad tot erger is gegaan en nu gelukkig wel weer beter geworden is door goede gesprekken met een psycholoog. Ik heb veel inzichten gekregen en ben hierdoor ook anders gaan denken. Echter waar ik tegen aan loop is dat ik wel angst voor de angst heb ontwikkeld. En daarmee bedoel ik met de lichamelijke klachten door de chv die chronisch is. Ik voel de hele dag door van alles, vooral het diepe inademen, overal wel kramp voelen, het leidt me continue af en is doodvermoeiend. Ik weet waardoor het komt. Mijn lichaam heeft veels te lang in angst gezeten waardoor het geconditioneerd is maar ik weet niet meer hoe ik het terug in een ontspannen staat krijg. Het blijft in een alerte stand staan. Iemand die dit herkent? En ideeën heeft?
Groetjes5 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 juni 2023 om 20:13Heb je medicatie gehad voor je angststoornis?
ReagerenLina8322 juni 2023 om 22:07Hallo John,
In het verleden heb ik sertaline geslikt maar hier toen na een jaar mee gestopt omdat het vrij weinig meer deed. Het was ook geen hoge dosis. Zou dit toch wel kunnen helpen? Ik had toen veel last van paniek. Nu is dat minder maar wel meer de lichamelijke klachten.
Groet,
ReagerenJohn (moderator)
23 juni 2023 om 20:29Dat zou kunnen. Het is in ieder het proberen waard
ReagerenLina8323 juni 2023 om 22:32Dankjewel voor je reactie.
Reageren
Heb je ook nog andere tips?John (moderator)
23 juni 2023 om 22:37Ontspanning zoeken. ergens mee bezig gaan waar je je aandacht op moet vestigen.
Reageren