Hallo,

Ik word licht in het hoofd tijdens praten met andere mensen.

Is dit een soort van sociaal angst wat ik heb ontwikkeld en is hier medicatie voor?

Reageer

Hoi,

Dat zou ik met je huisarts bespreken.
    Die kan in eerste instantie zorgen dat je hulp krijgt bij het werken aan die angst.
    Medicatie tegen angsten zijn vaak nogal heftige middelen, die niet zo maar voorgeschreven worden. Moet je trouwens ook niet willen hoor!
    Je zou eerst eens bij een goede drogist kunnen vragen naar een homeopathisch middel waar je wat rustiger van wordt,iets wat bijvoorbeeld ook bij examen stress gebruikt kan worden.
    Je zou ook je huisarts een verwijzing naar een logopedist kunnen vragen, die kan je ademhalings technieken leren om tijdens het praten rustig te blijven ademen. Dan voorkom je dat je gaat hyperventileren en daardoor licht in je hoofd wordt.

Reageer

Leven met angst kan je dagelijks leven nogal belemmeren. Ben je voor jezelf of voor iemand anders op zoek naar een oplossing en heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum? Ook in dat geval helpen wij je graag verder.

Angstklachten? Test ze zelf!TEST JEZELF
    Partner content
Reageer op: Angst
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief