Zoeken Vraag het forum

Angst, paniek, slapeloosheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

De laatste paar maanden heb ik ernstig last gehad van angst, paniek, hyperventilatie en piekeren. Nu heb ik nog steeds last van een paar klachten zoals: vermoeidheid, warm gevoel in mijn benen (ik denk door spierspanning) en concentratie en geheugenproblemen. Vooral de geheugenproblemen vind ik een groot probleem. Ik vind het soms al moeilijk om te herinneren wat ik gisteren deed. Horen deze geheugenproblemen ook bij angst?
    Bij voorbaat dank!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ja hoor. Dat is een typische klacht

Reageren
    Anoniem

Oke. Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb daarnaast nog een vraagje: Ik merk dat ik niet veel meer voel. Vooral in de zin van normaal werd ik uitgerust wakker, had dan ergens in de middag een dipje en savonds werd ik slaperig. Nu voel ik me gedurende dag even moe/actief zowel ‘s ochtends als ‘s avonds. Hoort dit er ook bij?

Reageren
    John (moderator)

Helaas wel

Reageren
    Anoniem

Is er een manier om dit te verbeteren? Ik heb geprobeerd om veel meer te gaan bewegen, maar uiteindelijk veranderde er niet veel en werd het misschien wel slechter.

Reageren
    Catootje

Met de juiste voeding en voedingssupplementen kan je vaak een hoop bereiken, als je de juiste dingen doet. Een complementair genezer kan nader advies geven. Zo begint een goede gezondheid met een gezonde darmflora. Zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels is belangrij voor een stabiele bloedsuikerspiegel en vergeet vooral niet de oplosbare vezels. De trend van tegenwoordig om minder of geen vlees te eten, kan problemen geven. Zo werkt soja ontregelend op je schildklierhormonen. Schildklierproblemen kan je niet altijd opsporen met simpel bloedonderzoek. Denk ook aan de mogelijkheid van sibo, bacteriële overgroei van de dunne darm.

Reageren
Reageer op: Angst, paniek, slapeloosheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.