- Bryan9 augustus 2021 om 10:08
Goedemorgen,
Ik heb 13 jaar geleden een epileptische aanval gehad in Spanje. Ik heb mijn lichaam toentertijd erg verwaarloosd door non stop te hebben gedronken en weinig slaap.
Daarna heb ik een paar jaar een bepaald gevoel gehad wat ik tot nu toe niet een naam heb kunnen geven.
2 Weken geleden ben ik “out” gegaan (geen idee in welke vorm), maar ik kwam bij met een bloeduitstorting en mijn schouder uit de kom op de wc. Dit is inmiddels gelukkig bijna allemaal hersteld. Maar nu opnieuw heb ik hetzelfde gevoel als 13 jaar geleden na de aanval.
Het gevoel om bang zijn om flauw te vallen in openbare ruimtes (zoals een restaurant, supermarkt etc.). Dit schijnt onder de noemer “Asthenofobie”. Als ik ergens zit bijvoorbeeld een kwartier na mijn vaccinatie tegen Covid, dan ga ik teveel nadenken over: “wat als ik hier nu flauw val?”, ik vertrouw mijn eigen lichaam niet echt zeg maar.
Ik vroeg mij af of hier meer mensen last van hebben en of het volledig te behandelen is?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2021 om 15:42Dat is dan een probleem waar je mee naar een psycholoog moet gaan. Bespreek het met je huisarts
Reageren