Zoeken Vraag het forum

Angst en verzonnen herinneringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb last van een angststoornis en had laatst een heftige paniekaanval. Dit kwam omdat ik ineens een soort flashback/deja vu kreeg van een herinnering  wat mijn angst zou bevestigen: Toch wist ik niet zeker of deze herinnering/flashback wel echt heeft plaatsgevonden. Ik vroeg mij daarom af: bij een angststoornis kan het dan voorkomen dat je brein herinneringen ‘verzint’ om de angst die je hebt te bevestigen? Dus dat je denkt dat een herinnering echt is gebeurd, maar dit niet zo is?

een random voorbeeld (mijn eigen verhaal/situatie is namelijk lang en ingewikkeld dus ik doe het even met een simpeler voorbeeld); stel je bent erg bang om alleen de straat op te gaan en je ziet een bepaalde straat/steeg en bedenkt je ineens ‘volgensmij ben ik inderdaad een keer achtervolgd’. Kan het dan dus zijn dat je brein dit verzint?

alvast bedankt en groetjes van deze angsthaas

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is eigenlijk wel typisch voor een angststoornis. Ben je wel onder behandeling voor de angststoornis?

Reageren
    John (moderator)

Wil over je angsten praten? Advies of gewoon een vertrouwelijk gesprek? Of hulp op het moment dat je een paniekaanval hebt?

Vraag dan om meer info en stuur een mailtje  naar:

[email protected]

Reageren
    Anoniem

Ik heb volgende week vrijdag eerste afspraak staan bij een psycholoog! Dankje voor je antwoord tandor

Reageren
Reageer op: Angst en verzonnen herinneringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.