- Anoniem15 juni 2018 om 16:41
Hoi allemaal, ik ben nu al een tijdje gestopt met het medicijn fluoxetine. Ik kreeg namelijk teveel last van de sexuele problemen en genitale gevoelloosheid. Nu ben ik er al 2 weken mee gestopt en is mijn sex-drive nog steeds niet teruggekeerd. Hebben jullie hier ook ervaring in?
Hoor graag van jullie.
4 reactiesReagerenCatootje17 juni 2018 om 16:36Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en beroven je lichaam van diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Na het staken van het gebruik herstelt dit zich niet zomaar.
ReagerenAnoniem17 juni 2018 om 22:28Catootje, ik ben nu ondertussen al een maand gestopt met de Fluoxetine en nog steeds is mijn sexualiteit niet hersteld. Maak me hier ontzettend druk om.
ReagerenCatootje18 juni 2018 om 07:46Herstelt zich niet zomaar vanzelf dus zal je op zoek moeten gaan. Omdat antidepressiva voor tekorten zorgen aan stofjes die de aanmaak van allerlei neurotransmitters verbeteren kan wat aanvulling zinvol zijn. Stofjes als Q10, magnesium en vitamine B onder andere. Als ik een linkje plaats wordt m’n reactie verwijderd maar kan je opzoeken op internet. Een te laag melatonine kan ontregelingen geven van andere hormonen, zoals testosteron.
Neurotransmitters als serotonine en melatonine kan je lichaam zelf aanmaken, als je zorgt voor de juiste bouwstoffen. Zo worden ze aangemaakt uit tryptofaan en tal van andere vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Onder andere magnesium, zink, vitamine B, C en D, omega 3 en carnitine. Ook sporenelement indium stimuleert de melatoninehuishouding. Gebruik zelf 5htp voor de aanmaak van serotonine en melatonine. De basis is natuurlijk wel een evenwichtig voedingspatroon. Voor een advies op maat een orthomoleculair therapeut raadplegen of advies vragen bij de betere vitaminezaak.
ReagerenAnoniem18 juni 2018 om 11:35Catootje, ik ben bang dat er zoiets als een permanente schade is. Mijn huisarts bevestigd inderdaad wat jij zegt en dat mijn lichaam de tijd nodig heeft om zich te herstellen. Maar ik ben nu nogmaals een maand verder en houd mij aan een gezond dieet. Er is nog steeds niks veranderd.
Reageren