Zoeken Vraag het forum

Bijwerkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hessler

Hoi,

Sinds ruim 4 weken gebruik ik sertraline. Inmiddels gebruik ik 100 mg. Ik heb helaas wel wat last van bijwerkingen. Het gaat dan voornamelijk om:

– Spier- en gewrichtspijn
    – Onrust, voornamelijk in de ochtend
    – Maag- en darmproblemen
    – Verminderde eetlust
    – Trillen

Ik moet er bij zeggen dat ik dit medicijn slik voor een angststoornis, waaraan je ook bepaalde ‘bijwerkingen ‘ zou kunnen toeschrijven.

Is dit normaal na 4 weken gebruik of is het raadzaam om eventueel een andere AD te gaan proberen, in overleg met mijn HA.

Bedankt alvast!

Hessler

4 reacties
    Reageren
    Hessler

Even toevoegen:

Ik werk weinig tot niks qua positieve werking van de sertraline.

Reageren
    Hessler

Oh, en naast de sertraline gebruik ik trouwens ook nog alprazolam.

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het met je huisarts

Reageren
    Catootje

Antidepressiva remmen de heropname van serotonine, in plaats van wat te doen aan de oorzaken en aan de aanmaak van dit stofje. Daardoor vermindert het ook de aanmaak van melatonine. Benzo’s remmen ook de aanmaak van melatonine. Daarnaast zorgen antidepressiva, benzo’s maar ook andere medicijnen, voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Antidepressiva onder andere aan Q10, vitamine B en  magnesium.

Neurotransmitters als gaba, serotonine en melatonine kan je lichaam ook zelf aanmaken, als je zorgt voor de juiste voeding en  wat voedingssupplementen. Zo helpt bijvoorbeeld creatine de aanmaak van gaba.

Reageren
Reageer op: Bijwerkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.