- Hessler23 december 2018 om 12:22
Hoi,
Sinds ruim 4 weken gebruik ik sertraline. Inmiddels gebruik ik 100 mg. Ik heb helaas wel wat last van bijwerkingen. Het gaat dan voornamelijk om:
– Spier- en gewrichtspijn
– Onrust, voornamelijk in de ochtend
– Maag- en darmproblemen
– Verminderde eetlust
– TrillenIk moet er bij zeggen dat ik dit medicijn slik voor een angststoornis, waaraan je ook bepaalde ‘bijwerkingen ‘ zou kunnen toeschrijven.
Is dit normaal na 4 weken gebruik of is het raadzaam om eventueel een andere AD te gaan proberen, in overleg met mijn HA.
Bedankt alvast!
Hessler
4 reactiesReagerenHessler23 december 2018 om 12:27Hessler23 december 2018 om 17:05Oh, en naast de sertraline gebruik ik trouwens ook nog alprazolam.
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2018 om 02:12Bespreek het met je huisarts
ReagerenCatootje24 december 2018 om 07:21Antidepressiva remmen de heropname van serotonine, in plaats van wat te doen aan de oorzaken en aan de aanmaak van dit stofje. Daardoor vermindert het ook de aanmaak van melatonine. Benzo’s remmen ook de aanmaak van melatonine. Daarnaast zorgen antidepressiva, benzo’s maar ook andere medicijnen, voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Antidepressiva onder andere aan Q10, vitamine B en magnesium.
Neurotransmitters als gaba, serotonine en melatonine kan je lichaam ook zelf aanmaken, als je zorgt voor de juiste voeding en wat voedingssupplementen. Zo helpt bijvoorbeeld creatine de aanmaak van gaba.
Reageren