Zoeken Vraag het forum

Mezelf gek maken ! Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Girl

ik ben dus ontzettend bang voor de dood , heb daar al hulp voor.

maar , ik heb steeds in me hoofd van als je dit niet doet ga je dood , als je dat niet doet ga je dood.

Mij vraag me af , kunnen je gedachtes echt zeggen wanneer je doodgaat ?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. Het zijn alleen maar gedachten

Reageren
    Anoniem

dit is een obsessieve compulsieve dwangstoornis. Ik heb hetzelfde.

begin met opschrijven wanneer je de gedachtes hebt. Wat ze zeggen wat je moet doen. Doe het dan een keertje niet. Dat is heel moeilijk maar als je het 1 x niet hebt gedaan gaat de 2e x beter. Zie het zo. Zeg “nee” tegen je gedachtes en kijk dan 1 seconde later. Je leeft nog! Probeer niet in een keer te stoppen want dat word erg lastig. Bouw het af. Doe eens een keer 1 ding niet. Al is het maar 1 zie je dat het geen verschil heeft gebracht.

veel succes!!

Reageren
Reageer op: Mezelf gek maken ! Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.