- Anoniem28 september 2017 om 17:50
Hallo ik heb zinds maandag tijdens me werk me ribben gekneust omdat ik vandaag naar huisarts was maar zind maandag die dag heb ik opeens rare oorzuisen en net had ik er een gehad maar iets hefterige ik heb sints zaterdag me keel en neus maar dat kwam dat ik 5 uur in de kouling had gewerkt op vrijdag opeens die volgende dag was ik wakker en had en had iets zwaarder stem en later op de dag weg en ik word momenteel steed banger want heb ook een angstoornis en wat ik lees over was het is niet pretig en sinds vorgen week heb ik stelkens rare onlasting een keer dat de ander keer dat maar ik ben de laaste tijd ook njet bang of piekeren maar kan je ook door angstoornis bang worden van binnen maar nu wel bang wat het kan zijn
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2017 om 18:26Ik denk dat het vooral je angststoornis is waar je last van hebt
ReagerenAnoniem28 september 2017 om 18:30Maar kan je ook als je bevoorbeeld je denkt gewoon aan niks je lichaam gewoon die stoornis maken zonder dat je aan iets denkt
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2017 om 18:36me ribben gekneust omdat ik vandaag naar huisarts was maar zind maandag die dag heb ik opeens rare oorzuisen en net had ik er een gehad maar iets hefterige ik heb sints zaterdag me keel en neus maar dat kwam dat ik 5 uur in de kouling had gewerkt op vrijdag opeens die volgende dag was ik wakker en had en had iets zwaarder stem en later op de dag weg en ik word momenteel steed banger
Hoezo nergens aan denken? Lees eens wat je zelf schrijft
ReagerenAnoniem28 september 2017 om 18:52Ja oke daar heb je gelijk in maar weet u een paar tips om tegen me angstoornis te gaan
ReagerenJohn (moderator)
28 september 2017 om 19:04Je zou daar eigenlijk mee naar een psycholoog moeten gaan. Daarnaast zou je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
Lees eens:
https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/
ReagerenCatootje1 oktober 2017 om 15:26Als je je ribben kneust tijdens je werk moet er wel wat gebeurd zijn en de impact ook flink zijn. Als je toch al met angsten zit kan dat best veel zijn. Realiseer je dat een angststoornis ook een lichamelijk component heeft. Zo kan het nuttigen van teveel geraffineerde suikers je bloedsuikerspiegel laten schommelen, waardoor hormonen en neurotransmitters ontregeld raken en ook angstklachten kunnen worden uitgelokt. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Ook zogenaamde biogene aminen, zoals histamine, kunnen ontregelend werken op je lichaam.
Verder kan je tekorten aan bepaald stoffen hebben, overigens vaak niet meetbaar in het bloed. Stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D en omega 3 hebben een gunstige werking op het zenuwstelsel, wat kan schelen in allerlei klachten.
Reageren