Zoeken Vraag het forum

Heb een vraag over angstoornis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik heb zinds maandag tijdens me werk me ribben gekneust omdat ik vandaag naar huisarts was maar zind maandag die dag heb ik opeens rare oorzuisen en net had ik er een gehad maar iets hefterige ik heb sints zaterdag me keel en neus maar dat kwam dat ik 5 uur in de kouling had gewerkt op vrijdag opeens die volgende dag was ik wakker en had en had iets zwaarder stem en later op de dag weg en ik word momenteel steed banger want heb ook een angstoornis en wat ik lees over was het is niet pretig en sinds vorgen week heb ik stelkens rare onlasting een keer dat de ander keer dat maar ik ben de laaste tijd ook njet bang of piekeren maar kan je ook door angstoornis bang worden van binnen maar nu wel bang wat het kan zijn

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het vooral je angststoornis is waar je last van hebt

Reageren
    Anoniem

Maar kan je ook als je bevoorbeeld je denkt gewoon aan niks je lichaam gewoon die stoornis maken zonder dat je aan iets denkt

Reageren
    John (moderator)

me ribben gekneust omdat ik vandaag naar huisarts was maar zind maandag die dag heb ik opeens rare oorzuisen en net had ik er een gehad maar iets hefterige ik heb sints zaterdag me keel en neus maar dat kwam dat ik 5 uur in de kouling had gewerkt op vrijdag opeens die volgende dag was ik wakker en had en had iets zwaarder stem en later op de dag weg en ik word momenteel steed banger

Hoezo nergens aan denken? Lees eens wat je zelf schrijft

Reageren
    Anoniem

Ja oke daar heb je gelijk in maar weet u een paar tips om tegen me angstoornis te gaan

Reageren
    John (moderator)

Je zou daar eigenlijk mee naar een psycholoog moeten gaan. Daarnaast zou je ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.

Lees eens:

https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/

Reageren
    Catootje

Als je je ribben kneust tijdens je werk moet er wel wat gebeurd zijn en de impact ook flink zijn. Als je toch al met angsten zit kan dat best veel zijn. Realiseer je dat een angststoornis ook een lichamelijk component heeft. Zo kan het nuttigen van teveel geraffineerde suikers je bloedsuikerspiegel laten schommelen, waardoor hormonen en neurotransmitters ontregeld raken en ook angstklachten kunnen worden uitgelokt. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Ook zogenaamde biogene aminen, zoals histamine, kunnen ontregelend werken op je lichaam.

Verder kan je tekorten aan bepaald stoffen hebben, overigens vaak niet meetbaar in het bloed. Stoffen als magnesium, zink, vitamine B C en D en omega 3 hebben een gunstige werking op het zenuwstelsel, wat kan schelen in allerlei klachten.

Reageren
Reageer op: Heb een vraag over angstoornis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.