- Microdosis10 december 2025 om 19:49
Ik heb al 8+ jaar last van enorme mentale vermoeidheid en ik heb ondertussen alle mogelijke medisch test die je maar kan vinden laten doen en alle uitslagen zijn negatief (dus ook slaap is in orde).
Mijn huisarts vermoedde al een tijdje dat ik een combinatie van autisme en ADHD zou kunnen hebben, en ik kreeg een zeer lage dosis methylfenidaat (5 mg) voorgeschreven om te zien hoe mijn hersenen daar op reageren.
Ik voel me niet energieker, maar wel ‘vreemd’. Mijn zicht/focus/concentratie lijkt veel beter, hoewel ik me nog steeds moe voel. Maar het voelt alsof mijn hersenmist met zo’n 50% verdwenen is. Ik kon mijn werk beter doen en werd vrijwel niet meer afgeleid door alles om mij heen, maar hoorde wel nog steeds liedjes in mijn hoofd zodra ik even niet ging werken of pauze had.
Het voelde gewoon… vreemd. Alsof mijn hersenen eindelijk de puzzelstukjes op hun plaats leggen. Maar zodra het is uitgewerkt ben ik weer terug bij af, weer die vreselijke mentale vermoeidheid.
Ik kan toch niet voor altijd elke 4? uur een 5 mg ritalin pilletje nemen? Of is dit puur en alleen voor ADHD, en moet ik voor mijn autisme een andere oplossing zoeken?
3 reactiesReagerenAlias11 december 2025 om 13:50Laat je testen op autisme en adhd, een vermoeden is geen diagnose. Dan kan er ook serieus naar medicatie gekeken worden.
ReagerenMicrodosis11 december 2025 om 20:00de wachttijd voor een gemiddelde psycholoog is 3 maanden!
ReagerenAlias11 december 2025 om 22:57Dat klopt, iedereen heeft met een wachttijd te maken maar als je nu de afspraken maakt ben je over 3 maanden aan de beurt.
Reageren