Beste, graag had ik wat bedenkingen gedeeld over de psychiatrie in België. Het heeft mij getekend, ik zat er niet op mijn plaats. In Stuivenberg zagen ze het meteen: de dokter had direct door dat ik gewoon veel te slim was voor die setting. Laat ons toch gewoon heel eerlijk zijn en zeggen zoals het is, in de GGZ in België is het armoede troef, verschraling en verpaupering al wat de klok slaat, patiënten roken letterlijk hun verveling weg, er lopen ook een paar machtsgeile dokters en therapeuten rond die gewoon een schande zijn en als ik hun collega was echt plaatsvervangende schaamte zou voelen. Ik kan er boeken over schrijven over mijn verblijf in de psychiatrie. De GGZ gaan nog de 'nieuwe gevangenissen ' worden waar te pas en te onpas mensen worden opgenomen die er gewoon niet thuis horen. Er werd gedreigd dat als ik buiten de lijntjes kleur ze mij naar Kortenberg sturen, medepatiënten die geen ziekte inzicht hebben projecteren jou als ziek, terwijl jijzelf als gewone persoon vind dat er niets aan de hand is. Er is toch veel mis perceptie en jammer maar helaas, eenmaal je bent opgenomen in de psychiatrie draag je het stigma levenslang mee en iedereen draagt eraan bij, de medische wereld, de samenleving,.... Op den duur ga je het zelf gaan beginnen geloven dat je raar en abnormaal bent. De psychiatrie zal nog veel werk hebben in de toekomst. Waanzin heeft het gehaald van het gezonde boerenverstand.