Zoeken Vraag het forum

Angsten 2

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • R22

Ik had net kip gemaakt en de kip was natuurlijk gewoon goed gaar en ik heb daar sweet chili saus van de conimex door gedaan, alleen nu blijkt achteraf dat de tht (tenminste houdbaar tot) datum 05-2024 was… maar de saus zag er nog gewoon normaal uit en rook en vooral smaakte nog prima. Er zat geen schimmel op ofzo. Kan dat heel veel kwaad?

R22

Sidenote; Ik heb ook echt maar 75 gram kip ofzo gehad met deze saus erbij.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het niet kunnen zeggen. Als je diarree krijgt weet je dat ze in ieder geval niet meer goed was

Reageren
    R22

Dus ik krijg daar echt geen ernstige klachten van?

Reageren
    John (moderator)

In het ergste geval zou je een voedselvergiftiging kunnen krijgen.
    De symptomen van een voedselvergiftiging kunnen variëren, maar de meest voorkomende zijn:
    – Buikpijn en buikkrampen
    – Misselijkheid en overgeven
    – Diarree (soms met bloed of slijm)
    – Duizeligheid of licht in het hoofd voelen
    – Hoofdpijn en spierpijn
    – Koorts
    De klachten beginnen meestal binnen enkele uren tot een dag na het eten van besmet voedsel en duren vaak 1 tot 3 dagen. Als ze langer aanhouden of ernstig moet je de huisarts bellen.
    Maar doorgaans gaat het vanzelf weer over

Reageren
    R22

Ah dus als ik over n uurtje of 6 nog niks merk zit het wel goed?

Reageren
    John (moderator)

Je leest selectief

Ik schreef:
    De klachten beginnen meestal binnen enkele uren tot een dag na het eten van besmet voedsel. Als je dus morgen nog steeds geen klachten hebt zal er niks aan de hand zijn

Reageren
    R22

Nou, nu een dikke dag later nog altijd geen klachten.

Reageren
    John (moderator)

Niks aan de hand dus

Reageren
    R22

Heb me net linksachter bovenop het hoofd gestoten tegen n kastdeurtje. Heb daar nu wel n bult zitten maar verder geen klachten en ook niet buiten westen geweest etc, kan dat kwaad of zal t enige vervelende de bult zijn?

Reageren
    John (moderator)

Een vervelende bult dus

Reageren
    R22

Had trouwens vannacht ook even 45 min geslapen en daarna werd ik ff wakker en had ik het idee alsof ik weer minder rook en proefde ofzo. Daarna weer gaan slapen en vanochtend had ik dat weer, maar ik merk dat ik dan meteen de hyperfocus weer aanzet. Dus ik vraag me af: Zal ik gewoon wel normaal ruiken, maar doordat ik er zó hyper bewust nu mee bezig ben LIJKT het minder terwijl het niet minder is? Want tijdens het werk vanochtend merkte ik toen ik afleiding had dat ik bijv druiven of t water wat ik had met smaak wel normaal proefde.

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij is er niks aan de hand. Maar als je er op gaat focussen…..

Reageren
    R22

Dan krijg je net zo’n geval als dat als je denkt dat je pijn hebt aan je vinger bijvoorbeeld, je ook daadwerkelijk daar pijn gaat voelen terwijl er geen pijn is?

Reageren
    John (moderator)

klopt

Reageren
Reageer op: Angsten 2
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.