- Een hopeloos meisje17 december 2015 om 20:20
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar.
Ik heb al maanden last van pijn in de handen/polsen. Dit zit met name in de pols, zijkant hand/duim, zijkant hand/pink en de plek waar je vingers buigen.Laatst ben ik naar de dokter geweest voor pijn in mijn handen, daar ben ik getest op carpaal tunnel syndroom, dit was het niet, want mijn zenuwen waren allemaal in orde.
En tijdens het bespreken van de uitslag van het onderzoek vertelde ze dat en zei ze dat ik ervoor moet zorgen dat ik mijn handen niet steeds op de zelfde manier belast (dus ook als ik computer, laptop hoger/lager enzovoort) en dat ik regelmatig goed rechtop ga zitten (spieren in mijn nek zijn vrij hard en mega pijnlijk toen ze er op duwde).Maar het probleem is, ik doe dat allemaal eigenlijk wel. En het helpt voor geen meter.Als ik echt rust heb en mijn handen niet zoveel belast word het beter. Maar door school heb ik daar eigenlijk geen kans voor, ik heb hem op school dagelijks nodig om opdrachten op te maken. En dan komt de pijn al snel weer net zo hard terug.
Maar ja, dat is dus het enige, ik moet mijn handen niet te veel hetzelfde belasten (ook af en toe even handen strekken, uitwapperen enzovoort)en die oefening doen (goed rechtop gaan staan/zitten), maar dat helpt allemaal niet.
(Een conclusie die ze trouwens heeft getrokken zonder verder onderzoek, geen foto’s, niks)En daar moet ik het mee doen. Niks om ervoor te zorgen dat de pijn ophoudt.
Ik voel me echt totaal niet serieus genomen, misschien omdat ik zo jong ben? geen idee.Ik weet het even niet meer zo goed. Waar komt de pijn vandaan?
Moet ik het zo laten of moet ik het verder laten onderzoeken?
En als ik het verder laat onderzoeken, waar moet ik dan beginnen?1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 december 2015 om 21:00Als je het verder wilt laten onderzoeken, begin je bij de huisarts. De huisarts kan je verwijzen naar een orthopeed…
Reageren