- Anoniem13 juli 2015 om 12:12
Hallo,
Sinds een week of drie, vier heb ik last van een pijn in mijn linker bil bij het zitbot. In het begin voelde het alsof ik erop was gevallen en er een grote blauwe plek zat, maar voor zo ver ik me kan herinneren ben ik er niet op gevallen (althans, ik kan me niet duidelijke herinneren dat ik een pijnlijke val heb gemaakt). Er is ook geen blauwe plek te zien geweest en er is ook geen zwelling geweest. De ontlasting is ook vrij normaal.
Ik ben er vorige week mee naar de huisarts geweest en zij vond het ook vreemd dat er niks te zien en te voelen was en dat het bij bewegen geen pijn doet. Zij dacht daarom aan een kneuzing, ook omdat ik er eigenlijk alleen last van heb als ik zit. De laatste dagen merk ik wel dat mijn been op sommige plekken wat doof/stijf voelt. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik gebruik er wel voltaren emulgel voor, maar dat helpt niet zoveel.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2015 om 15:35Mogelijk dat er een ontsteking aanwezig is. Een zenuwontsteking misschien.Of er is een zenuw bekneld. Een andere optie is probleem met een bepaalde spier. De musculus piriformis.
Reageren
Je zou eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan.Anoniem14 juli 2015 om 11:44Bedankt voor je antwoord, ik zat daar zelf ook aan te denken, maar in het geval van een ontsteking zou ik er toch ook last van moeten hebben als ik loop of sta? En de huisarts heeft het ook helemaal niet over een ontsteking gehad.
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2015 om 12:36Dat hoeft niet perse. Ze kan bekneld raken bij bepaalde bewegingen.
Reageren
Ga eens langs bij de fysio