- Anoniem4 juni 2015 om 09:44
Ik ben 16 jaar en ik heb al meer dan een half jaar last van mijn armen, voornamelijk mijn rechterarm. De pijn zit in mijn onderarm net iets onder mijn elleboog. Het is een zeurend gevoel met steken, waardoor ik op een plotseling moment mijn arm niet kan bewegen omdat hij dan blokkeert. De pijn straalt vaak door naar mijn bovenarm, maar ook naar mijn pols. Ook heb ik als ik draai in mijn bed een stekend en drukkend gevoel op mijn borst, waardoor ik het dan erg benauwd krijg. Ik dacht in eerste instantie dat het spierpijn was, maar het is dus al meer dan een half jaar aanwezig. Ik speel dwarsfluit, en als ik mijn arm dan optil komt er een tinteling die begint bij mijn pink, en doorgaat naar de rest van mijn hand en door mijn hele arm komt. Ook heb ik al sinds de basisschool dat ik geen lange afstanden kan rennen, vanwege mijn rechterarm. Wanneer ik ren begint mijn rechterschouder onwijze pijn te doen, dat het gevoel geeft alsof mijn arm uit de kom getrokken word (ook weer met steken). Daarom moet ik altijd tijdens het rennen mijn arm vasthouden en omhoog duwen, om dat gevoel iets minder te maken, en het dragelijk wordt.
Ik ben nog nooit hiervoor naar de dokter gegaan, omdat de steken onverwachts komen en de pijn moeilijk aan te wijzen valt (en ik ben bang voor bloedprikken natuurlijk).Misschien komt dit iemand bekend voor? Of misschien is dit allemaal wel heel normaal.. ik weet het niet. Ik hoop dat ik hier reactie op krijg.
Groetjess!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 juni 2015 om 15:26Helemaal normaal is het natuurlijk niet.
Reageren
Ik denk dat je er toch goed aan zou doen om even nar de huisarts te gaan. (hij hoeft hier geen bloed voor te prikken hoor!) De huisarts kan je onderzoek en wat testen doen om te kijken wast er met je arm/schouder aan de hand is.