Zoeken Vraag het forum

zoontje ( 7) pijn in liesstreek Geen bult Niet kunnen lopen/ staan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • visje123

Mijn zoontje klaagt sinds een paar dagen over pijn bij zijn lies.
    Het enigste waar ik aan moest denken was dat hij achterop bij mij op de fiets gezeten had. Dit gebeurt wel vaker als wij een stuk moeten fietsen, dus eigenlijk lijkt mij dat onlogisch. Toch heb ik dit aan gekeken. Gisteren is hij met vrienden op het plein wezen voetballen, en na het eten in bad gegaan. Daarna naar bed, maar toen huilde hij ineens. Kon zijn bed niet inklimmen. Vanmorgen moest hij naar de wc en kon zijn bed niet uitkomen van de pijn. Ik heb hem moeten helpen. Nu een paar uur later kan hij nog steeds niet staan van de pijn. Hij kan nog steeds niet zelf staan en iets pakken o.i.d. Ik zie en voel geen bult. Dokter toch gebeld, maar zij antwoord enkel met rust geven en aankijken. Hij zou wellicht iets overbelast hebben met voetballen, paracetamol geven en maandag eigen huisarts.
    Een paar jaar terug kregen we de diagnose ( na ook zo een pijnaanval maar dan in de knie, vreselijk was die periode toen je nog niet wist wat er was) jeugdreuma maar dat zou al dik n jaar stabiel zijn. Toch moet ik steeds terug denken aan die periode, omdat beiden keren zoveel pijn gaven dat hij echt niets kon. Maak ik me onterecht ongerust en kan het makkelijk wachten tot maandag?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien goed om je zoontje te vragen waar de pijn precies zit.
    Het zou eventueel een liesbreukje kunnen zijn. Hoe oud is je zoontje?

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor, Mijn zoontje is 7 en wijst zijn lies aan. Soms straalt het uit naar zijn heup-botje? vooral als hij staat en wil lopen. Ik kan er geen bultje ontdekken wat een liesbreukje zou kunnen betekenen.. is het altijd voelbaar?

Reageren
    John (moderator)

Ik zie nu dat zijn leeftijd ook in de kop staat. 😉

Een liesbreukje hoeft niet altijd meteen voelbaar te zijn of als bultje zichtbaar te zijn.
    Maandag dus even naar de huisarts. Tenzij de klachten veel erger gaan worden. Dan even naar de huisartsenpost.

Reageren
    Anoniem

Bedankt.. ik kijk het aan en dan maandag bekijken of het nog nodig is 🙂

Bedankt namens een overbezorgde moeder 🙂

Reageren
Reageer op: zoontje ( 7) pijn in liesstreek Geen bult Niet kunnen lopen/ staan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.