- visje12312 juli 2014 om 09:56
Mijn zoontje klaagt sinds een paar dagen over pijn bij zijn lies.
Het enigste waar ik aan moest denken was dat hij achterop bij mij op de fiets gezeten had. Dit gebeurt wel vaker als wij een stuk moeten fietsen, dus eigenlijk lijkt mij dat onlogisch. Toch heb ik dit aan gekeken. Gisteren is hij met vrienden op het plein wezen voetballen, en na het eten in bad gegaan. Daarna naar bed, maar toen huilde hij ineens. Kon zijn bed niet inklimmen. Vanmorgen moest hij naar de wc en kon zijn bed niet uitkomen van de pijn. Ik heb hem moeten helpen. Nu een paar uur later kan hij nog steeds niet staan van de pijn. Hij kan nog steeds niet zelf staan en iets pakken o.i.d. Ik zie en voel geen bult. Dokter toch gebeld, maar zij antwoord enkel met rust geven en aankijken. Hij zou wellicht iets overbelast hebben met voetballen, paracetamol geven en maandag eigen huisarts.
Een paar jaar terug kregen we de diagnose ( na ook zo een pijnaanval maar dan in de knie, vreselijk was die periode toen je nog niet wist wat er was) jeugdreuma maar dat zou al dik n jaar stabiel zijn. Toch moet ik steeds terug denken aan die periode, omdat beiden keren zoveel pijn gaven dat hij echt niets kon. Maak ik me onterecht ongerust en kan het makkelijk wachten tot maandag?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juli 2014 om 10:02Misschien goed om je zoontje te vragen waar de pijn precies zit.
Reageren
Het zou eventueel een liesbreukje kunnen zijn. Hoe oud is je zoontje?Anoniem12 juli 2014 om 10:14Hoi Tandor, Mijn zoontje is 7 en wijst zijn lies aan. Soms straalt het uit naar zijn heup-botje? vooral als hij staat en wil lopen. Ik kan er geen bultje ontdekken wat een liesbreukje zou kunnen betekenen.. is het altijd voelbaar?
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2014 om 10:26Ik zie nu dat zijn leeftijd ook in de kop staat. 😉
Een liesbreukje hoeft niet altijd meteen voelbaar te zijn of als bultje zichtbaar te zijn.
Reageren
Maandag dus even naar de huisarts. Tenzij de klachten veel erger gaan worden. Dan even naar de huisartsenpost.Anoniem12 juli 2014 om 10:30Bedankt.. ik kijk het aan en dan maandag bekijken of het nog nodig is 🙂
Bedankt namens een overbezorgde moeder 🙂
Reageren