- Anoniem27 mei 2014 om 22:32
Ik ben een beetje ten einde raad, daar ik al 3 jaar met mijn klachten rondloop. Ik ben pas 22 jaar maar ik kan mijn leven zo goed als niet leven.
Het begon allemaal met vermoeidheid die er langzaam insloop. Ik deed schoonmaakwerk in een ziekenhuis 3 dagen per week 7 uurtjes per dag. Ik viel op de terugweg in de bus ALTIJD in slaap, kon het met geen mogelijkheid tegenhouden. Op een gegeven moment had ik een rijbewijs en elke keer als ik terugreed naar huis was ik duf en moest ik heel erg mijn best doen om wakker te blijven. Eenmaal thuis sliep ik vrijwel meteen zo’n 2 uur. Dat hielp op zich wel… totdat het niet meer werkte. De vermoeidheid werd zo erg dat ik zelfs op mijn werk in slaap viel als ik even zat.
Toen begon ik ook last van pijnen te krijgen. Ik had als ik bijvoorbeeld hard gewerkt had altijd wel last van hele slappe benen en dat kon men ook zien aan hoe ik liep maar tegenwoordig heb ik dat zelfs als ik geen inspanningen verricht heb. Ik ben naar de huisarts geweest welke mij doorverwees naar de internist. Deze heeft geprikt op HB, vitamine D, glucosespiegel, B12, witte bloedcellen en ijzer. Uitslag liet zien dat ik tekort aan vitamine D had maar dat heb ik wel vaker en dit alleen kon de oorzaak niet zijn van mijn klachten. Ook een echo van de buikorganen liet niks geks zien, evenals een onderzoek van de ontlasting.
Conclusie: Het zit tussen je oren.
Ik raakte steeds dieper in een dal want mijn klachten blijven verergeren. Vandaag de dag is er niks meer van mij over. Ik deed alles! Ik had een eigen paard die ik dagelijks 2 keer moest voeren, uitmesten, binnen en buiten zetten, water brengen. Ik had school en werk… En nu zit ik bijna de hele dag thuis. Als ik opsta ben ik al helemaal kapot. De vermoeidheid is gewoon zo intens dat het niet uit te leggen is, zo vreselijk. Slapen werkt weinig tot niet, als ik wakker blijf wordt ik beroerd (Ijskoud, duf, minder alert, naar in mijn maaag) Soms heb ik dagen dat ik de hele dag lig te slapen. Een enkele dag gaat het goed en heb ik bijna nergens last van maar dan neem ik altijd teveel hooi op mijn vork omdat ik wil genieten van de weinige ‘goede’ momenten die ik nog heb.
Ik heb elke dag het gevoel alsof ik een hele zware griep ga krijgen. Zonder aanleiding heb ik vaak rugpijn, nekpijn, schouderpijn. Met periodes heb ik een heel naar zeurend gevoel in bijvoorbeeld een pols, heup of enkel die langzaam zo erg wordt dat ik me geen houding weet te geven en het gewricht juist pijn ga doen om zo die andere pijn niet te voelen. Gistermiddag heb ik getankt met mijn auto met als resultaat dat ik spierpijn in mijn hand heb. Ik heb een boodschappentas met 2 pakken melk gedragen en nu heb ik gigantische spierpijn in mijn schouder. Ik ben met de trap naar boven gegaan (6 trappen) en heb nu spierpijn in mijn bovenbenen…
Ik weet gewoon dat er iets mis is. Ik voel me zo vreselijk naar dat ik soms denk dat het beter is als ik er niet meer ben. Want ik kan er niet meer mee omgaan en ik krijg van mijn omgeving (ouders vooral) heel weinig begrip. Deze zijn van mening dat ik maar lekker moet gaan werken en minder moet gaan slapen en er maar ‘gewoon’ doorheen moet want dan zal het overgaan!
Ik kan wel van de daken schreeuwen dat dat niet zo is maar ze geloven me gewoon niet en vinden dat ik me aanstel denk ik? Iemand tips?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 mei 2014 om 23:00Je klachten doen mij heel sterk aan CVS denken.
Ga naar je huisarts en overleg met hem/haar.Lees hier meer over CVS
http://www.umcutrecht.nl/subsite/cvs/http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronischevermoeidheidssyndroom
ReagerenNina28 september 2019 om 07:21Als je vit D tekort hebt dan kan je bijna niks ik heb D-Cura van de dokter gekregen om de 3 maanden 1 ampul innemen voel ik me voor 80% energiek en omdat ik vegan bent heb ik ook een beetje vit B12 tekort wat ik nu van plan ben om weer naar de huisarts te gaan voor een aanvulling .
ReagerenDebby18 mei 2020 om 20:21Al eens onderzocht op ms? Heb ik ook en het is voor mij heel herkenbaar.
ReagerenAnoniem858 juli 2022 om 14:29Schildklier gecontroleerd? Ik herken dit van mijn schildklier problemen.
Een andere aandoending die jaren later bij mij speelde was sarcoidose. Ook hiervan verlammende vermoeidheid en spierpijn overal en grieperig gevoel.
Vraag je huisarts er specifiek naar. Ik heb ook jaren rondgelopen met vage klachten waarom steeds werd gezegd het zit tussen je oren net als jij heb ik paarden alleen de 25 stuks en 2 jonge kinderen en ik werkte nog 20 uur per week erbij. Kon ook steeds minder en altijd doodmoe steeds slechter ging het..
Reageren