- Anoniem29 december 2013 om 10:51
Ik ben Elien, 18 jaar en ben sinds 28 oktober enorm ziek. Het begon bij een drukkende pijn aan de linkerkant van mijn buik, net onder mijn ribben. Daarna kreeg ik enorme buikpijn bij alles wat ik at of dronk. Diezelfde zaterdag zijn we naar de dokter van wacht geweest en zijn we naar het spoed gereden. Daar hebben ze een echo gemaakt en een scan met een lavementje. Er was niks te zien, alles bleek in orde te zijn. Ik heb daar toch wel een stuk of 4 dagen gelegen maar toen er niks meer gebeurde, wou ik naar huis. Ik ben een maand en half ongeveer niet naar school kunnen gaan dus dacht de dokter, eveneens als mijn ouders hier dat het om stress ging. Toen ik een paar dagen naar school ging heb ik mij enorm rot gevoeld omdat ik me nog te ziek voelde. Ik heb nog altijd last bij alles wat ik drink of eet, ik ben ’s ochtends heel misselijk en ben vaak verstopt. Mijn buik is aan de linkerkant vaak opgezwollen en vol met lucht. Iemand die dit ooit eens heeft meegemaakt? Als het blijft aanhouden gaan we naar UZ gasthuisberg voor een gaststrocopie.
9 reactiesReagerenTandor129 december 2013 om 18:25Wanneer ben je met de school cq opleiding gestart?
Reageren
Hoe is je ontlasting?Anoniem30 december 2013 om 10:46In september met ik met de opleiding gestart tot de herfstvakantie en dan in december terug begonnen. Meestal moet ik medicatie nemen om te gaan, meestal diarree of hele harde kleine bolletjes. Het duurt toch telkens 4 – 5 dagen voor ik moet gaan.
ReagerenTandor130 december 2013 om 19:08Je ontlasting geeft in ieder geval aan dat het niet erg goed zit met je darmen. Dat zou door spanningen en stress kunnen worden veroorzaakt. Ervaar je spanningen en stress i.v.m. de nieuwe opleiding en school?
ReagerenAnoniem30 december 2013 om 23:39Er werd inderdaad gedacht aan stress voor school maar ik ben ongeveer de 2 drukste weken van het school geweest en had nog altijd even veel buikpijn. Ik voel me goed in mijn vel op school dus ik heb niet het gevoel dat het aan de stress ligt. Zeker niet omdat de buikpijn direct opkomt na dat ik gedronken of gegeten heb.
Reageren
We zijn al verschillende dokters afgelopen en die wisten geen raad. Het is meestal een constante pijn, links onder mijn ribben en een stekende pijn op de plaats van mijn appendix of rond mijn navel.
Heb al een speciaal dieet gehad omdat er gedacht werd aan een maagontsteking maar dit hielp echter niets.Tandor131 december 2013 om 00:32Dan lijken het toch echt darmklachten te zijn. Goed dat je dan in ieder geval een gastroscopie krijgt. Heb je ook problemen met je menstruatie?
ReagerenAnoniem31 december 2013 om 10:56Nee, helemaal geen problemen mee. Er werd op het spoed bloed geprikt en bleek dat er iets niet in orde was met mijn lever. Ik pak roaccutane dus zeiden ze dat dit echter wel aan de roaccutane lag.
Reageren
Ik drink ook niet veel omdat ik gewoonweg buikpijn heb van te drinken.Tandor131 december 2013 om 11:32Het is zelfs heel goed mogelijk dat de roaccutane je klachten veroorzaakt. Lees maar eens de bijsluiter. Ik zou je adviseren om een tijdje met de roaccutane te stoppen. Ik neem aan dat je ze neemt voor de acne. Je acne zou je kunnen behandelen door de acne te deppen met appelazijn.
ReagerenAnoniem31 december 2013 om 19:37Ben inderdaad lange tijd gestopt met roaccutante omdat ze dachten dat het dat was maar het bleef even erg dus hebben we de medicatie terug opgestart.
ReagerenTandor11 januari 2014 om 11:04Dan zul je toch maar even moeten afwachten wat de gastroscopie gaat opleveren.
Reageren