Zoeken Vraag het forum

Pijn achter in bovenbenen na lang zitten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Remco

Hallo,

Ik werk sinds begin van dit jaar veel meer vanuit huis. Ik ziet hiervoor heel veel achter het bureau.

Sinds februari krijg ik na wat langer zitten last van mijn bovenbenen. Het voelt een beetje krampachtig, alsof er iets klem zit.

De pijn komt steeds sneller en blijft ook steeds langer hangen. In het begin kwam de pijn aan het eind van de dag en fietste ik het er in een kwartier af, nu heb ik de pijn al na een kwartier en het affietsen lukt bijna niet meer.

Weet iemand wat dit kan zijn?

1 reactie
    Reageren
    Nina

Ik denk toch dat het aan jouw houding ligt, want ik ken genoeg mensen die al jaren achter hun computer zitten en nergens last van hebben, inclusief mezelf. Ik werk twee uur achter elkaar en neem dan een half uur pauze. Dan loop ik een paar minuten en spring een paar minuten touwtje. Dan hervat ik het zitten weer voor twee uur waarna ik weer 5 minuten touwtje spring. Zo gaat voor mij een werkdag zonder klachten voorbij. Probeer het eens.

Reageren
Reageer op: Pijn achter in bovenbenen na lang zitten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.