- cherish7 juni 2013 om 09:14
Nu sinds 3 dagen continu pijn in mijn enkels, knieen en ellebogen … wat zou dit kunnen zijn ??
3 reactiesReagereniemand7 juni 2013 om 09:54Dat ligt er aan, wat heb je gedaan de afgelopen week? Heb je vaker deze klachten gehad?
Reagerencherish12 juni 2013 om 09:20Hallo,
Reageren
Dezelfde avond zat ik in het ziekenhuiz met opgezwolle benen en over rode vlekken en harde schijven over lichaam …. ik heb tot nu toe een aantal onderzoeken gehad waar uit is gekomen dat ik sarcoidose hebt …. dit verklaarde de erge pijn in enkels, knieen en ellebogen.Anoniem12 juni 2013 om 16:31Sarcoïdose, ziekte van Besnier-Boeck of ziekte van Besnier-Boeck-Schaumann is een chronische ziekte met onbekende oorzaak en verloop. Het hele lichaam kan aangetast zijn, maar er is een voorkeur voor de longen. Mogelijk speelt een genetische aanleg mee bij deze ziekte. De ziekte komt gewoonlijk voor bij jong-volwassenen (20-40 jaar) en even vaak bij mannen als bij vrouwen.[1] De ziekte wordt gekenmerkt door zogenaamde “granulomen”, kleine opeenhopingen van ontstekingscellen. De ontsteking is vaak zichtbaar op een röntgenfoto van de longen door middel van vergrote lymfeklieren tussen de longen en soms verdichtingen in de long zelf.
Bron:
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sarco%C3%AFdose