Ik heb sinds een paar dagen gillende pijn in mijn linker enkel en knie en ik weet niet wat het kan zijn.
Er is geen zwelling aanwezig. Ik kan alle bewegingen maken.
De enige twee dingen die ik kan bedenken zijn dat ik van de fysio mijn enkels recht moest gaan leren zetten en daar heel actief mee bezig ben. Ze klanten naar binnen toe.
Het andere wat ik kan bedenken is dat ik vorige week zaterdag voor het eerst met knie wraps ben gaan squatten. Dit zijn extreem strakke banden om de knieën heen. Hierna had ik in beide benen iets wat ik alleen maar kan omschrijven als groeipijn. Dat is er 3 dagen niet geweest. Op woensdag deden alle 2 mijn benen weer zeer zonder iets raars gedaan te hebben en sinds donderdag gil ik het uit van de pijn in mijn linkerbeen. De rechter heeft niks. Het voelt als groeipijn en doet alleen geen pijn als ik erop sta of loop of het beweeg maar zodra ik het ontlast dan voelt het pijnlijk. Elke beweging kan pijnloos gemaakt worden. Het voelt alsof het achter het bot zit verstopt aan de linkerkant van mijn enkel en aan de linkerkant van mijn knie.
Moet ik dit even afwachten met veel rust of toch zo snel mogelijk naar een huisarts?
Je kunt er mee naar de huisarts gaan, zo snel mogelijk is een beetje overdreven.
Wat je aan je fysio kunt vragen, is of hij/zij naar het fibulakopje van je knie wil kijken. Bij het veranderen van de stand van de enkel kan dat iets "uit het lood" komen te staan en daardoor zenuwpijn tussen knie en enkel veroorzaken. Een fysiotherapeut therapeut kan dit makkelijk controleren en zo nodig weer recht zetten. Kun je ook gelijk vragen of die kniewraps op een plek hebben gezeten waar nu mogelijk een zenuw bekneld zit.
Nu kun je sowieso dergelijke klachten beter met je fysio bespreken. Die kan er onderzoek naar doen en aan de hand daarvan bepalen of een bezoek aan de huisarts om een verwijzing voor verder onderzoek zinvol of noodzakelijk is. Dan krijg je betere informatie dan via een forum, wat je dan gelijk in je verhaal naar de huisarts mee kunt nemen.