Zoeken Vraag het forum

pijn in onderbuik, onderrug en straalt uit naar lies en benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jolientje

Hopelijk kan er mij iemand raad geven, ik heb namelijk last van felle pijn in de onderbuik die uitstraalt naar onderrug, lies en benen. Het is een brandende pijn, net wat meer zoals menstruatiepijnen.
    Ik heb allerlei onderzoeken al gedaan en over 2maanden heb ik een lumbago gehad. VOlgens mij zou het raar zijn moest ik op die korte tijd terug een lumbago hebben…Mijn urine is gecontroleerd en is goed en gynecologisch is ook alles in orde! Ik kom zot van deze pijnaanvallen en weet me geen raad meer! wie kan me helpen?

3 reacties
    Reageren
    froukje

Hallo, al heel lang heb ik pijnen in spieren en gewrichten, via huisarts doorgestuurd waar de uitslag artrose (erfelijk) blijkt het zit overal, van mijn voeten totaan mijn nek, en door de overgang wordt alles verergerd. Ook had ik jarenlang heftige buikpijnen. Mensendieck heeft mij geleerd mijn buikspieren los te laten hierdoor is gelukkig mijn stoelgang verbeterd. Maar nu de laatste tijd heb ik pijnen in mijn heupen, onderbuik/rug, liezen, trekkend naar mijn bovenbenen, zelfs naar mijn schenen en kuiten (soort kramp) en ik kan dan haast niet lopen door de stijfheid en de pijn. Ook val ik gauw. ik maak me ernstig zorgen, ben net verhuisd en wil actief zijn, maar ik wordt alleen maar dikker en krijg steeds meer pijn. Wat kan/moet ik doen??
    Vroeger was ik erg lenig, 10 jaar geleden kon ik nog de radslag en Arabier, en ik zat altijd in de kleermakerszit,
    en kon bijna mijn been in mijn nek leggen.
    Nu kost het me veel pijn en moeite om alleen al mijn sokken aan te krijgen. het maakt mij verdrietig, onzeker.
    Help!!

Reageren
    les

@froukje ik heb precies hetzelfde symptomen. Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en wat het was?

Reageren
    MaMa

Ondertussen zijn we enkele jaren verder en ben ik heel benieuwd of je te weten gekomen bent wat er precies scheelde. Ik heb net dezelfde brandende pijnen in mijn onderbuik, ongeveer aan appendix, lies en bovenbeen. Mijn appendix is reeds bijna 50 jaar geleden geopereerd. De ene dokter zegt dat het weleens endometriose zou kunnen zijn, de andere denkt aan een probleem met de darmen. Ik heb echter vorig jaar nog maar een coloscopie gehad. Daar heeft men wel een ongesteelde poliep weggenomen en daarom moet ik zo’n onderzoek volgend jaar opnieuw ondergaan. Volgens een echo is het geen liesbreuk.
    Bij een vrouw ligt er in dat gebied natuurlijk heel veel en kan het van alles zijn. Ik weet nog altijd niets, maar zit wel met de pijn. Soms heb ik er minder tot geen last van, maar dan heb ik lage rugpijn.
    Is er iemand die zich herkent in mijn klachten? Alvast bedankt!

Reageren
Reageer op: pijn in onderbuik, onderrug en straalt uit naar lies en benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.