- Jill27 februari 2018 om 17:47
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen door ervaringen of tips.
Ik ben 22 jaar en sport minstens 3 keer in de week (fitness), eet gezond en ben op een juist gewicht. Toch loop ik nu al enige tijd met vreselijke pijn bij de huisarts.
De pijn komt met vlagen, zo om de 2 á 3 weken. Dit begint hevig in mijn onderrug, gevolgd naar mijn heupen, bekken, liezen en bovenbenen. Mijn huisarts dacht aan een hernia, dus liet ik een MRI-scan maken. Hier was niks op te zien (gelukkig).
We dachten dat het misschien aan mijn hormonen kon liggen, hoppa, wéér een andere anticonceptiepil (ik heb er nu onderhand al 6 verschillende gehad), dit blijkt het toch niet te zijn.
Nu heb ik al 3 dagen zo veel pijn, dat ik niet kan staan, zitten of liggen zonder die vreselijke pijn. Gisteravond was het zelfs zo erg dat ik met mijn knieën op de grond, gebogen over een voetenbankje moest rusten en zo mijn avondeten moest eten.
De pijn zelf, is zo moeilijk te beschrijven. Het is een brandende, gloeiende pijn die met steken komt.
Ik ga morgen terug naar de huisarts, en ben benieuwd welke pijnstilling ik nu weer mee krijg. Diclofenac 50 mg slik ik nu, omdat ik niet gelijk het zwaarste wou gaan slikken. Maar ik ben die pijn nu zo zat, dat het me eigenlijk niet uit maakt wat ik slik.
Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen!
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 18:46Is er een verband te leggen tussen de pijn, menstruatie en eisprong? Hoe verlopen je menstruaties?
ReagerenJill27 februari 2018 om 19:14Mijn menstruaties verlopen normaal. Ook onderrugpijn maar niet met de symptomen die ik hierboven beschrijf. Ook zei mijn huisarts niet bij hormonen of eisprong te hebben gezocht omdat dit geen samenhangende symptonen zijn…
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 21:01Wat doe zoal bij fitness? Hoeveel uren per week?
ReagerenJill27 februari 2018 om 21:28Ik doe fitness aan hand van mijn fysio en begeleiding, 4,5 uur per week!
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 21:43Ja ,maar wat is er veel roeien bij? Weet je fysio van de klachten? Wat is eigenlijk de reden dat je onder begeleiding van een fysio en een trainer fitnesst
ReagerenJill27 februari 2018 om 22:13De reden dat ik onder begeleiding fitness is voor mijn rug, voor de rest doe ik het zonder begeleiding. Je eerste 2 vragen begrijp ik niet goed…
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 22:17Of je ook veel roeit op de roeimachine met fitnessen…..en of de fysio op de hoogte van de klachten die je hier nu beschrijft…
Dit begint hevig in mijn onderrug, gevolgd naar mijn heupen, bekken, liezen en bovenbenen.Â
Je bent vanwege rugklachten begonnen met fitnessen….is er nog niemand op het idee gekomen dat de klachten die je nu hebt te maken kunnen hebben met je rugproblemen en de intensiviteit van het fitnessen?
ReagerenJill27 februari 2018 om 23:18Oh zo! Nee hoor, nee. De klachten waren voor het 2/3 keer per week sporten precies hetzelfde. De fysio is op de hoogte van de klachten die ik nu beschrijf en focust zich voornamelijk op mijn rug om die spieren sterker te maken, aangezien hun geen idee hebben waar de rest van de pijn vandaan zou kunnen komen.
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 23:34Oke. Dat werpt een ander licht op de zaak. In je eerste bericht leek het zo, alsof de klachten plotseling waren ontstaan gedurende de periode dat je fitneste.
Reageren
Is er ook een uitgebreid bloedonderzoek gedaan? Zijn je bekkenbodemspieren ook al eens gemeten? Hoe lang gebruik je al de pil? Ben je ook al bij een neuroloog geweest?Jill28 februari 2018 om 08:10Er is geen uitgebreid bloedonderzoek gedaan, en een neuroloog heb ik ook nog niet bezocht. Kun je me uitleggen wat een bloedonderzoek/neuroloog zou kunnen betekenen voor mij?
De pil slik ik al sinds mijn 14/15e jaar.
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 08:16Met een bloedonderzoek kan worden gekeken naar ontstekingswaarden en reumawaarden. Niet zo zeer om te kijken of reuma hebt maar om het wel te kunnen uitsluiten. Een neuroloog kan onderzoeken of er wellicht iets met zenuwen aan de hand is vanuit je rug. Ik zou ook naar een gynaecoloog gaan. Je slikt toch al een aantal jaren de pil. Laat kijken of je geen PCOS hebt, ook al zijn de menstruaties niet veranderd.
ReagerenJohn (moderator)
28 februari 2018 om 08:42Laat ook je bekkenbodemspieren meten door een bekkenbodefysiotherapeut.
Reageren