- jem2 februari 2012 om 16:25
vandaag in het ziekenhuis geweest vanwege pijnklachten in mijn benen en de arts had het erover dat het mijn spieren zijn, wat is verzuring van de spieren en wat is daaraan te doen??
Verder wist hij nog niet wat het was dus bloed moeten laten prikken en urine af moeten geven.
6 reactiesReagerenEmma2 februari 2012 om 16:33Tijdens het lopen hebben de beenspieren meer zuurstof en dus meer bloed nodig. Bij gebrek aan zuurstof ontstaat verzuring van de spieren, wat de krampende pijn veroorzaakt. Komt de term etalagebenen je bekend voor?
Reagerenjem3 februari 2012 om 06:07Etalagebenen zeggen me niks…. Zal zo eens zoeken wat dat is en of je er snel vanaf komt dan….
Reageren
Ik heb voor de nacht nu 75mg diclofenac en zaldiar gehad maar dan nog voel ik mijn benen. Als het spieren zijn dan zou het toch af moeten nemen?Gus3 februari 2012 om 13:56Beste Jen,
Reageren
Als je spieren arbeid moeten verrichten, zetten ze vet en koolhydraten om in energie, en de daarbij horende afvalstof is Melkzuur, vandaar de naam “verzuurde benen”.
Dat melkzuur horen de aderen en lymfe-vaten weer af te voeren.
Het zou dus kunnen zijn dat daarin je probleem ligt.
Zaldiar is een antialgyque, een pijnstiller en heft het probleem dus niet op.
Diclofenac is een ontstekingsremmer, misschien dat het wat doet met je spieren, maar waarom ga je niet naar een sport-arts, zij weten als geen ander het hoe en wat van spieren.
Nou we horen graag weer van je !
Groetjes, GusPieter3 februari 2012 om 14:51[i]Bij etalagebenen zijn de slagaders in de benen vernauwd door aderverkalking. Een typische klacht bij etalagebenen is pijn na een stukje lopen. Na een poosje rusten (door bijvoorbeeld voor een etalage een poosje staan te kijken, vandaar de Nederlandse benaming) zakt de pijn weer wat af en kan de patiënt weer verder lopen. De afstand die de patiënt nog kan lopen zonder pijn te krijgen is een praktische maat voor de ernst van de aandoening.[/i]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Etalagebenen
Reagerenjem3 februari 2012 om 15:03Komen etalagebenen niet vaker voor bij ouderen dan? Ik ben 32 of maakt leeftijd niet uit? Kunnen ze het uit bloed en urine onderzoek halen?
ReagerenAnoniem124 januari 2013 om 14:08Lees meer vragen en antwoorden over verzuring van spieren:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Verzuring+spieren&sa=zoeken