Zoeken Vraag het forum

Pijn knie, maar alleen als je erop drukt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Klibzer

Oorzaak: 15 dagen geleden ben ik op mijn knie gevallen (naast een trampoline terecht gekomen op mijn knie geland). Toen deed het even goed zeer, maar behalve een schaafwondje was er niet zo veel te zien.

Klachten: Tijdens eigenlijk alle normale dingen heb ik nergens last van, ook niet bij lopen of rennen. Echter als ik steun op mijn knie (bijv. met mijn knie op bed zit) of als ik er zelf op duw, is er een plek waar soms een pijnscheut kan ontstaan.

Exacte locatie: linker knie, linksonder net naast de knieschijf.

Reden/vraag: Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar het is nu al meer dan 2 weken geleden. Wat is het? En moet ik ermee naar een dokter?

7 reacties
    Reageren
    Klibzer

Een belangrijke toevoeging; het is het ergste als ik op mijn knie duw en mijn been naar beneden haal (dus eigenlijk mijn knieschijf omhoog duw)

Reageren
    Tycho

Ja, ik zou hiermee even naar de huisarts gaan. Zo’n pijnscheut kan wijzen op een scheurtje in het bot. En als dit niet goed geneest, dan kan het been zelfs moeilijker groeien. Ga voor controle naar een dokter die jouw knie kan onderzoeken, want dit is maar een forum. Je hebt een trauma gehad, en dat moet je gewoon serieus nemen!

Reageren
    Ed

Als ik aan de voorkant op mijn knie druk doet het echt ontzettend pijn. Ik heb hier al heel lang last van en dacht dat het wel over zou gaan. Maar helaas.
    In het dagelijks leven heb ik nergens last van.
    Als ik voetbal (nivootje veteranen, stelt niets voor) voel ik soms ook wat pijnscheuten (door hele knie heen), en laatst heb ik na extreem veel gewandeld te hebben, 10-15 km of zo, ook een uurtje met pijn moeten lopen (dat was eerste keer eigenlijk): daarna nergens meer last van.

Wat zou dit kunnen zijn ?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Hanneke

Toen ik zwanger was van mijn dochter (3 jaar geleden) is ik met 40 weken mijn knie pijn gaan doen wanneer ik op de knie leuk/zit. Deze klacht ontstond ook bij het op mijn knieën  zitten. Vooral.bij buiging van maar dan 45 graden en dan zitten/leunen op de knie. Het is een pijn die begint aan de voorkant van mijn knie en doortrekt naar de zijkant.(fibulakopje).

Dit probleem verdween vanzelf, maar kwam zo nu en dan weer terug. Nu heb ik tijdens de zwangerschap van mijn zoon (9 weken oud) hetzelfde probleem gekregen, maar nu gaat het niet meer weg. Ik heb het nu al rond de drie maanden. Ik kan niet op mijn knieën zitten, althans niet wanneer ik de knie buig naar meer dan 45 graden ongeveer.

Afgelopen week is een echo van mijn knie.gemaakt, maar hier kwam niks uit. Enig idee wat er aan de hand kan zijn??

Reageren
    John (moderator)

Hoeveel was in gewicht bijgekomen in de zwangerschappen?

Reageren
    Jelle

Hallo,
    Ik ben begin juny keihard op mijn knie gevallen bij windkracht 8 op de veerboot naar Stavoren, aan dek op mijn rechterknie,
    meteen begonnen te wrijven wat ik vroeger ook vaak bij een blauwe plek deed.
    IK had geen ijs om er op leggen, de eerste dagen een snerpende pijn zodra ik de plek aanraakte en verder niet, nu is het bijna november.
    Ik kan nog steeds niet mijn knieen zitten, de pijn is aan de oppervlakte,beetje rechts.
    Ik ben al bij de huisarts geweest, die heeft mij een ontstekingsremmer injectie gegeven en had het over de ligamenten.
    En ze wil mij naar een orthopeed sturen als het niet opknapt, wat zou het kunnen zijn?
    P.S. verder heb ik nergens last van en kan ik alles doen

Reageren
Reageer op: Pijn knie, maar alleen als je erop drukt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.