Zoeken Vraag het forum

pijn aan de mediale zijde van mijn knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • clairedegraaf

ik ben claire en ik ben 16 jaar. ik wil zo graag antwoord op de pijn die ik nu onderhand al 10 maanden heb en die alleen maar erger wordt..

10 maanden terug ben ik gevallen met het skieen. ik kon daarna nog doorskien, tot dat we gingen pauzeren en ik niet meer uit mijn stoel kon komen van de pijn. ik ben meteen naar het ziekenhuis in oostenrijk gegaan en daar hebben ze foto’s gemaakt en mijn knie ingetaped.. ik kreeg krukken mee en moest daar 2 weken mee lopen.

in nederland ging ik terug naar de dokter, en die beweerde dat de pijn vanzelf over moet gaan. een maand later was er geen verbetering te merken dus ging ik weer terug naar de dokter, de dokter heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis waar een orthopeet die mijn knie heeft nagekeken, hij kwam er achter dat mijn mediale miniscus een beetje gescheurd was. en 2 maanden later hebben ze een stukje van mijn mediale miniscus er met een kijkoperatie uitgehaald.

maar de pijn bleef hetzelfde en de ik kreeg een mri-scan waar niets op te vinden was en ik moest 6 weken naar de fisio gaan. die 6 weken heb ik afgemaakt maar echt met moeite en ontzettend veel pijn. ik kan nu nogsteeds niet 15 minuten op een fiest fietsen zonder weerstand omdat de pijn te heftig is.

de pijn is er eigenlijk constant wel, en soms zit mijn knie lijkt het wel opslot.. ik heb er veel last van, heb mijn sport er voor af moeten zeggen en mijn werk.

kan iemand mij alsjeblieft zeggen wat ik moet doen of wat er aan de hand is met mijn knie?

6 reacties
    Reageren
    Fina

Dit soort problemen vergt ook de nodige medewerking van de patiënt die de oefeningen doet ter herstel zoals de orthopeed heeft geadviseerd. Heb je deze oefeningen altijd serieus gedaan?

Als de knie op slot blijft zitten, dan kan het zijn dat er nog meniscus weefsel ‘los’ zit in de knie en ’tussen’ het gewricht komt.

Reageren
    clairedegraaf

ik heb geen oefeningen van de orthopeed gekregen, hij heeft mij naar de fysiotherapie gestuurd, waar ik 3x per week, 6 weken lang oefeningen mee moest doen. maar dat had een negatief effect op mijn knie, dus besloot de orthopeed fysiotherapie te schrappen.

die stukjes van die meniscus die zou je toch op die MRI moeten zien? of is dat niet zichtbaar?

Reageren
    Kia

Een meniscus die niet meer de oude ‘natuurlijke’ vorm heeft, heeft de tijd nodig om zijn natuurlijke loop weer te vinden. Dat vergt oefening, training en beweging zonder dat er overbelast wordt. Het kan dus zo zijn dat er te snel te intensief weer wordt belast, of dat er enige restschade bestaat die nog verder moet genezen.

Reageren
    clairedegraaf

dus het kan zijn dat het nog niet voldoende is genezen en dat het gewoon met tijd over moet gaan?

Reageren
    olivier

vocht in de knie, dat is het criterium, zo begrijp ik altijd

Reageren
    therese

ga eens naar een quantumtouch healer helpt vaak wel

Reageren
Reageer op: pijn aan de mediale zijde van mijn knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.