Zoeken Vraag het forum

heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • raargevoel

hallo ik heb voor het laatst woensdag de pil geslikt en ben dus in mijn stopweek helemaal niet ongesteld geweest. Ook heb ik een zwangerschapstest gedaan die negatief was,maar zeker weet ik dat er wat mis met me is maar wat? is de vraag.Ik heb last van een opgezetten buik afentoe ik moet vaak plassen dat doet geen pijn. Wel heb ik pijn in mijn hoofd onderbuik en buik,in mijn buik is het nogal rommelig.Ik ben vaak moe eet veel en voel me er niet lekker bij. Ik heb voor vrijdag een afspraak staan bij de dokter want ben benieuwd waar ik last van heb. maar liever hoor ik het al eerder weet iemand toevallig wat het kan zijn????? pliesss afz raargevoel.

6 reacties
    Reageren
    Fiona

Zou dit niet een urineweg infectie kunnen zijn? Of symptomen van het prikkelbare darmsyndroom? En heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Vroege kenmerken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (extrauteriene graviditeit EUG: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenbaarmoederlijke_zwangerschap) zijn in principe gelijk aan een normale zwangerschap: het uitblijven van de menstruatie, gevoelige borsten, misselijkheid en vermoeidheid. Een zangerschapstest zal positief zijn.

Omdat een EUG grote risico’s met zich meebrengt dien je alert te zijn op de volgende vroege signalen die kunnen wijzen op een EUG: licht vaginale bloedingen en krampende buikpijn links of rechts in de onderbuik.

Gevolgen van een EUG kunnen onder ander het scheuren van de eileider zijn, dat zich laat herkennen aan een scherpe, stekende pijn in het bekken en de buik, en soms zelfs in de schouder en de nek, duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd

Neem altijd contact op met de huisarts bij onverklaarbare vaginale bloedingen in combinatie met buikpijn.

Reageren
    raargevoel

oke dankjewel ik heb een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief duss maar heb wel last links in mijn onderbuik en vermoeidheid moet een zwangerschapstest dan ook positief reageren op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? ik ga vrijdag even naar de dokter maar dankjewel

Reageren
    Anoniem

De hCG-waarde (zwangerschapshormoon) blijft bij een EUG lager dan bij een gezonde zwangerschap en stijgt veel minder snel.

De klachten bij een EUG zijn buikpijn en/of bloedverlies en lijken op klachten als bij een miskraam.

Vrouwen met een verhoogd risico moeten alert zijn en zich laten controleren door een echo te laten maken. Indien er geen zwangerschap te zien is in de baarmoederholte en het hCG is hoog, dan kan dat betekenen dat er een EUG is.

Reageren
    raargevoel

okee dankjewel ik heb de dokter aan de telefoon gehad en die zegt dat ik niet ongesteld ben geworden in mijn stopweek omdat ik teveel stress had en daardoor zijn de klachten vermoeidheid en buikpijn gekomen maar bedankt voor jullie reacties!!!

Reageren
    Lisa

Hoe kan jouw huisarts dat met zekerheid vaststellen via een telefonisch consult? Waarop baseert de huisarts deze mededeling? Daar zou ik wel benieuwd naar zijn!

Reageren
    angelique

hallo

ik heb al 1 keer een e.u.g gehad.
    ik heb op 13 maart een embryo laten terug plaatsen en ben al op 20 maart ongesteld geworden.
    de i.v.f verpleegkunde zei dat is eigelijk te snel dat komt bijna nooit voor ik heb een zwangerschapsstest gedaan en die is negatief .
    nu ben ik weer ongesteld geworden 4-5 dat is niet goed het voelt niet goed zo onregelmatig ben ik het nooit.
    ik heb 4-5 weer een zwangerschapsstest gedaan en weer geen streepje mijn vraag is als de embryo in de buikholte zit geeft het dat dan ook aan op een zwangerschapsstest?
    of is het nog te vroeg de vorige keer heb ik volgens mijn er wel maanden mee gelopen en toen was er een licht streepje te zien en hebben ze me direct naar het ziekenhuis gestuurd ik had veel bloedverlies en buikpijn!
    nu heb ik ook buikpijn maar niet zo erg wel onregelmatig bloedverlies dus denk ik gelijk aan een e.u.g.

groetjes angelique

Reageren
Reageer op: heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.