Zoeken Vraag het forum

pijnlijke aderen in de hand

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem3456

Ik heb al best wel een tijd last van aderen in mijn beide handen die erg veel pijn doen. Vaak heb ik het bij kouder weer, of als ik lang met mijn arm omhoog heb gelegen en daarna het bloed terug stroomt naar mijn hand. Ik krijg dan een erg pijnlijk/stekend gevoel in de aderen in mijn handen. Vaak zijn de pijnlijke plekjes ook zichtbaar want dat stukje van de ader lijkt dan wel een soort van op te zwellen? Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En of ik er iets mee moet?

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Vraag eens na of een van je ouders of broers/ zussen er ook last van hebben?
    Bij “het syndroom van Raynaud” bestaat er een familiaire relatie. En het lijkt dat jouw klachten hieraan raken.
    Een echte oplossing, behalve het vermijden van de koude expositie, is er niet.
    Hoewel je (enig bewijs ervoor en ervaringen binnen de antroposofische geneeskunde) rozemarijn olie en/of creme zou kunnen proberen.

Reageren
Reageer op: pijnlijke aderen in de hand
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.